קוטג'
קוטג'צילום: פלאש 90

שר האוצר, יאיר לפיד, פרסם הבוקר (שלישי) סטטוס בדף הפייסבוק שלו, בעקבות הודעתה של תנובה על הוזלת מחיר הקוטג'.

"רק למקרה שמישהו פיספס: מחיר הקוטג' ירד היום. רק למקרה שמישהו ישן: אתמול בלילה העברנו בכנסת בקריאה ראשונה את חוק התחרות בתחום המזון שיוביל להוזלת מחירים של מוצרי מזון רבים. רק למקרה שמישהו לא הבין: בעקביות, בנחישות, בלי לוותר, אנחנו ממשיכים לקיים את ההבטחות שלנו למעמד הביניים", כתב לפיד לחבריו בפייסבוק.

אתמול (שני) הודיעה תנובה כי היא מורידה את מחיר הקוטג' לקמעונאים ב-4.2% ובהתאם ממליצה להוריד את מחירו המומלץ לצרכן  למחיר של 5.95 ₪.

בנוסף, הורידה תנובה את מחיר הגבינה הלבנה לקמעונאים ב-2.5% ובהתאם המליצה להוריד את המחיר המומלץ של הגבינה הלבנה (250 גרם) לצרכן למחיר של 6.5 ₪.

בתנועת "הצרכנים", יוזמי מחאת הקוטג', אמרו בתגובה להודעת תנובה על הורדת מחירו של הקוטג' כי "הורדת המחירים של תנובה היא לעג לרש. חברה שמוכרת רבים ממוצריה במחירים היקרים בעשרות אחוזים בהשוואה למחירם של מוצרים דומים באירופה ובארצות הברית, איננה יכולה להתפאר בהורדת מחירו של מוצר בודד".

"כדי לקבל קרדיט ציבורי, על חברת תנובה, כתאגיד המזון הגדול בישראל, מוטלת החובה לבצע מידית הורדת מחירים רוחבית של 30% על כלל מוצריה. רק צעד זה יוכל להשיב את השפיות לשוק המזון ואת הרוגע לכיסו של הצרכן הישראלי", הוסיפו בתנועה בראשה עומד איציק אלרוב.