הילדים במדינת ישראל הם נכס למדינה

מנכ"ל הביטוח הלאומי, פרופ' שלמה מור-יוסף, מותח ביקורת קשה כלפי שר האוצר, יאיר לפיד, בפורום המנהלים המתקיים בבניני האומה בירושלים בחסותו של עיתון 'המודיע'.

"האוצר מציג את חוק ההסדרים ורושם בשורה התחתונה כמה זה עולה למדינה, הביטוח הלאומי לא מסתכל רק על השורה האחרונה אלא גם על המשמעות החברתית".

מור יוסף הוסיף כי הביטוח הלאומי מציג בפני האוצר מה הנזק שיגרם כתוצאה מגזירות כאלו ואחרות, "כמה משפחות וילדים ירדו מתחת לקו העוני ואיך הצעדים של האוצר יפגעו בחברה. זהו רגע האמת ואני חושב שלכנסת יש כוח להשפיע ולא תגיד כן כן כן על תקציב ועל הגזירות. צריך לזכור שמה שעושים בגרזן אי אפשר לתקן בסכין יפנית".

"התפקיד של המדינה מתחיל בעזרה לילדים", אומר מור-יוסף, "הילדים במדינת ישראל הם נכס למדינה ואני אומר זאת לאחר ששמעתם אנשים שאומרים שהילדים הם נטל על המדינה. התפקיד של המדינה לעזור להורים בגידול הילדים ורואים זאת כאשר המדינה משקיעה בחינוך".

לסיום אמר מור יוסף, "את קצבאות הילדים לא המציאו החרדים, קצבאות הילדים קיימים בכל המדינות בעולם. אני מקווה שנושא קצבאות הילדים יקבל תשומת לב המתאימה בחוק ההסדרים".

נציין כי פורום המנהלים המתקיים בבניני האומה בירושלים בחסותו של עיתון 'המודיע' ביטל פאנל משותף עם נציגים ורבנים דתיים לאומיים בשל הקרע בין החרדים לבנט.