מועמדי הרבנות הראשית בכנס רמלה
מועמדי הרבנות הראשית בכנס רמלהכנס רמלה

יו"ר התנועה להגינות שלטונית וחבר בוועדה למינוי דיינים, עו"ד מרדכי אייזנברג, חושף בערוץ 7 את הקומבינה שעלולה להותיר מחוץ למירוץ מועמדים חדשים לרבנות הראשית.

"יש כאן בעצם מחטף שמונע ממתמודדים להתמודד. שהרי כל מועמד חייב לארגן 20 חתימות מתוך חברי האספה הבוחרת שממליצים עליו. כל חבר אספה רשאי להמליץ על רב אחד בלבד. היום מתברר שטפסיי ההמלצה הוחתמו על ידי חלק מהמועמדים כבר לפני כמה חודשים, יש כאלה שהחתימו המלצה על רב שספק אם הוא מתמודד, ואם יש אנשים שהחתימו יותר מ-40 חברים, זה אומר שהם חסמו מועמדים אחרים כי כבר לא יהיו חברים פנויים להמלצות".

עו"ד אייזנברג קורא לוועדת הבחירות לפסול את כל טפסי ההמלצה שהוחתמו עד היום, ולהתחיל את התהליך מחדש. "זהו מצב אקוטי עד כדי פסילת הבחירות, ועדת הבחירות חייבת לדון בעניין ולבטל את כל החתימות שהיו עד כה ולהתחיל את המירוץ מחדש, כמו כן מן הדין לחוקק בתקנון שכל מועמד לא יוכל להחתים יותר מ-20 חברים".

הוא תוקף בחריפות את המועמדים שדרשו להשתתף גם באספה הבוחרת כדי לבחור את עצמם, "כבר בסוף 2002 בעקבות פנייה שלנו ליועץ המשפטי לממשלה הוחלט שלא יהיה מצב שחברי האספה הבוחרת וקרוביהם יבחרו את עצמם. נקבע שכל המועמדים וקרוביהם בדרגה ראשונה יגרעו מהרשימה. האבסורד הוא שבזמן פרסום הרשימה של חברי האספה הבוחרת, עדיין טרם ידוע על פי החוק באופן רשמי מי הם המועמדים".

"כמו כן חשוב להחליף את אלה שיגרעו מהרשימה בחברים אחרים, אחרת יופר האיזון. עם כל הכבוד למי שפנה ליועץ המשפטי, יש כאן טעם לפגם מבחינה ציבורית, וניסיון להיאחז בקרנות המזבח, אם אתה ראוי תתכבד לפעול לנהוג לפי הכללים ".