תושבי הצפון הופתעו לגלות כי על תחנות אוטובוס – בהן כאלה המשמשות כנקודות איסוף לחיילים - בצפון הארץ רוססו כ-20 כתובות נאצה במה שהוגדר כמחאה על חוק התיישבות הבדואים בנגב בשבוע שעבר בכנסת. בין היתר נכתב שם: "הנגב הוא לערבים בלבד - להוציא את היהודים ואת הציונים החוצה", "הנגב בסכנה, הוא שייך לבדואים ולא נוותר עליו" ועוד.

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, קרא בעקבות כך למשטרה למצות את הדין עם הפורעים הערבים שביצעו את המעשה. "מדובר בהמשך ישיר להסתה של הח"כים הערבים בשבוע שעבר בכנסת", קבע קצובר שהזכיר כי בדיון אודות החוק במליאת הכנסת ביזו החכי"ם הערבים את המשכן, קראו את החוק במהלך נאומם במליאה וח"כ אחמד טיבי אף שפך מים על החוק מעל הפודיום.

"אין ספק שהח"כים הערבים מלבים את האש וגורמים לפעולות אלימות מזה שנים", הוסיף קצובר. "השבוע זה נראה בברור כאשר כמה ימים אחרי הנאומים המשתלחים שלהם במליאת הכנסת והביזיון שגרמו לאולם המליאה בחרו אלמונים לרסס כתובות נאצה על מבנים ציבוריים בצפון הארץ".

שגיא קייזלר מנכ"ל הוועד תוהה מדוע ריסוס גרפיטי, המכונה "תג מחיר", מתקבל בחומרה רבה כאשר הוא נעשה על ידי אלמונים שלא ברורה זהותם בכפרים ערבים, אך נשיא המדינה ואישי הציבור שביקרו רק לאחרונה בביקור ניחומים באבו גוש בחרו הפעם לשתוק. "אני קורא לנשיא המדינה מר שמעון פרס לבקר בכרמיאל ולומר שם לתושבים כי מה שנעשה בתחנות האוטובוסים שלהם הוא חרפה ולבקש מהמשטרה לתפוס את אלו שכתבו את גרפיטי הנאצה, כפי שעשה באבו גוש", הוסיף קייזלר.