זירת הפיגוע
זירת הפיגועצילום: הודיה כריש-חזוני

השב"כ התיר לפרסום כי בפעילות משותפת של הארגון וצה"ל נעצר לפני כחודש וחצי איש כוחות הביטחון הפלשתיני שביצע פיגוע ירי מרכב חולף בחודש מרץ האחרון.

בפיגוע שהתרחש סמוך לכניסה לקדומים שבשומרון נפצע אזרח ישראלי. בשב"כ מציינים כי יחד עם איש הביטחון הפלשתיני נעצרו גם שני אחיו שסייעו לו בטרם ולאחר הפיגוע.

העצורים הם: איאד עדנאן מחמד דאוד, כבן 30, תושב קלקיליה, איש כוחות הביטחון הפלשתיניים, ושני אחיו בהאא עדנאן מחמד דאוד, כבן 27, ומחמד עדנאן מחמד דאוד, כבן 22, שניהם תושבי קלקיליה.

בחקירתם בשירות הביטחון הכללי, הודה איאד דאוד בביצוע הפיגוע, ושני אחיו הודו כי סייעו לו, בהאא לפני מימוש הפיגוע ולאחריו, ומחמד סייע לו לאחר הפיגוע.  

בשב"כ מציינים כי טרם מעצרו בידי ישראל נעצר איאד דאוד בידי כוחות הביטחון הפלשתיניים, הכחיש את מעורבותו בפיגוע ושוחרר. 

בימים הקרובים יועברו תיקי החקירה לידי התביעה הצבאית בשומרון לשם המשך טיפולה בהגשת כתבי אישום.

גרשון מסיקה, ראש מועצת שומרון מגיב לחשיפת השב"כ ואומר כי "זוהי הפעם השישית בשנתיים האחרונות בהם מתברר שמבצע פיגוע הוא למעשה איש המשטרה הפלשתינית - איש הפתאח בראשות אבו מאזן  איתו מבקשים שר החוץ האמריקאי וראש הממשלה לשבת לשיחות שלום. לא יעלה על הדעת שמדינת ישראל תשב לשיחות שלום עם אדם  השולח את אנשיו לבצע פיגועים באזרחים ישראלים, מדובר ברפיסות ונמיכות קומה שאין לה מקום במדינת ישראל של 2013".



וידאו מזירת הפיגוע. צילום: שריה דיאמנט - תצפית