Itamar Ben Gvir
Itamar Ben GvirFlash 90

בימ"ש השלום בירושלים קבע היום בפסיקה יוצאת דופן כי לקות בניסוח צווי אלוף מנהליים, תתפרש לטובת האזרח שכנגדו הוצא הצו.

הכל החל אתמול לפנות בוקר, עת נעצרו שלושה צעירים בביתו של אחד מהם ביישוב בית אל. השלושה שנעצרו כל אחד מסיבתו הוא, ללא קשר בין המקרים, נלקחו לתחנות משטרה שונות. אחד מהשלושה נעצר בחשד להפרת צו הרחקה מנהלי משטחי יהודה ושומרון החתום בידי אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון.



בהמשך היום הובא הצעיר לביהמ"ש השלום בירושלים, שם הודיעה המשטרה כי בכוונתה להגיש נגדו כתב אישום על הפרת הוראה חוקית ובשל כך, דרשה לעצור אותו עד תום ההליכים.

סנגורו של החשוד, מטעם עמותת 'חננו', עו"ד איתמר בן גביר, טען בפני השופט גד ארנברג כי הימצאו של החשוד בבית אל לא מהווה הפרה של הצו כיוון שהלה כולל את שטחי יהודה ושומרון בלבד, בעוד בית אל נמצאת בשטח בנימין. בן גביר חיזק את טענתו בכך שמלבד חבל ארץ נפרד הרי שגם חוקית מדובר ברשויות שונות כשלכל אחד מהם מועצה אזורית שונה ומרחב נפרד של משטרת ישראל.



השופט ארנברג קיבל את דברי ההגנה וקבע כי הצו הקיים לא הופר בידי החשוד ולכן אין מקום לדרוש את מעצרו. מאידך קבע השופט ארנברג כי מעתה יורחק החשוד גם משטח בנימין למשך 180 יום. בתגובה להחלטת השופט הודיעה משטרת ישראל כי בכוונתה להגיש ערר על ההחלטה בביהמ"ש המחוזי ואי לכך היא דורשת את עיכוב שחרורו של החשוד, בקשה לה נעתר השופט. היום יתקיים דיון בערעורה של המשטרה בביהמ"ש המחוזי בירושלים בשעה 14:00.



בתגובה לפסיקה המפתיעה אמר עו"ד איתמר בן גביר, שייצג את הנער מטעם 'חננו', "בית המשפט העביר היום מסר חשוב למשטרת מחוז ש"י ורשויות שלטון החוק כי כאשר מגבילים חירותו של אדם לפי צו ללא הוכחות וראיות לפחות הצו עצמו צריך להיות ברור, נהיר, ומצורפת לו מפה שלא תאפשר פרשנות שונה, שהרי כאשר יש מחלוקת כבר נפסק שיש לפרש את הדברים לטובת מי שמבקשים להגביל ממנו את חופש התנועה".

עוד הוסיף בן גביר ואמר כי "לגופם של דברים מקומם של הצווים האלו ברוסיה הסובייטית. אם למשטרה יש ראיות נגד המשיב שייצגתי וחבריו שיגישו כתב אישום ואם לא צריך להפסיק את הרדיפה וההתנכלות".