הגרעין התורני 'יחד' בבית שמש, בשיתוף ביה"כ 'אוהל יונה מנחם', קיימו השבוע, כחלק מכולל ערב ציוני הפועל באופן קבוע בעיר, ערב עיון מיוחד לימי 'בין המצרים'.

הרב יצחק לוי, מישיבת הר עציון באלון שבות, החיה באופן צבעוני את הווי המקדש והמחיש בדבריו את החוויה המרוממת שהייתה בו, "במציאות החיים של היום קשה לדמיין מציאות של בית מקדש", מסבירים בגרעין התורני, "אך הדברים שנאמרו בשיעור, והסגנון והחיות שבהם הם נאמרו, ריגשו את הנוכחים והחזירו להם במידה רבה את חוויית העלייה לרגל, עבודת יום הכיפורים בבית המקדש, ועוד".

הרב לוי הדגיש בדבריו כי חורבן בית המקדש איננו רק מאורע היסטורי "שהיה פעם". עלינו לזכור שגם כיום עודנו עומד בחורבנו בגלל שנאת החינם שנותרה בליבנו. לכן, זה דבר שנוגע לכל אחד מאיתנו, אמר הרב יצחק לוי, "עלינו לתת את הדעת על כך שמא אנו מרשים לעצמנו לשנוא את אלה שאינם חושבים או נוהגים כמונו. עלינו לפתוח את הלב ולהאמין שהאמת השלמה היא גדולה יותר מהבנתנו האישית, ולזכור שמותר לחלוק על האחר אך אסור שזה יבוא על חשבון האהבה שלנו אליו".

הערב המרגש התקיים בהנחייתו של הרב יהודה אודסר, ראש הכולל, והלימוד הוקדש לרפואתו של רב שכונת גבעת שרת ורב בית הכנסת, הרב דוד אברהם ספקטור, שמכהן גם כנשיא הכולל.