עימותים במצרים
עימותים במצריםרויטרס

 התחדשו העימותים במצרים. על פי דיווחים בתקשורת המצרית, פרצו אחר הצהריים עימותים בין תומכיו של נשיא מצרים המודח מוחמד מורסי לבין כוחות צבא ומשטרה באזור א-נהאדה, שליד אוניברסיטת קהיר.

מספר מפגינים טיפסו על שיריוניות צבאיות וקראו קריאות נגד המועצה הצבאית, שהדיחה את מורסי אתמול. כוחות הביטחון השתמשו בירי לאוויר על מנת לפזר את ההתקהלות. אדם אחד נעצר בחשד שהחזיק חומר נפץ.

כיכר א-נהאדה הייתה אחד ממעוזי ההתנגדות להפיכה. עקב כך שוטרים וחיילים מונעים ממפגינים תומכי האחים המוסלמים מלהגיע למקום.

רשת סקיי ניוז בשפה הערבית דיווחה כי המנהיג הסלפי הקיצוני חאזם אבו-איסמאעיל, שמועמדותו בבחירות לנשיאות מצרים נפסלה בעבר, נעצר בידי הצבא. מעצרו של אבו-איסמאעיל הוא במסגרת גל המעצרים שמנהלים הצבא וכוחות הביטחון נגד בכירים במחנה האיסלאמיסטי במדינה. מוקדם יותר נעצרו מספר בכירים באחים המוסלמים, בהם מנהיגו הרוחני של הארגון.

קודם לכן דווח כי כוחות הביטחון המצריים עצרו אחר הצהריים את מוחמד בדיע, המדריך הכללי של האחים המוסלמים, בחשד להסתה לאלימות.. גורמים בכירים במערכת הביטחון המצרית אומרים כי בדיע נעצר בעת ששהה בעיירת חוף וכי הוא הוטס לקהיר במסוק.

הנשיא החדש של מצרים, עדלי מנסור, אמר היום כי "האחים המוסלמים הם חלק מהעם המצרי". "אף אחד לא מוקצה", הסביר מנסור לאחר השבעתו. לדבריו, מצרים לאחר מהפכת ה-30 ליוני פונה לכולם.

רקייה סאדאת, בתו של נשיא מצרים בעבר אנואר סאדאת שנרצח ב-1981 על ידי ארגון הג'יהאד האיסלאמי המצרי, התייחסה להדחתו של מוחמד מורסי מתפקיד הנשיא.

"אני מודה לעם המצרי שערך את ההפגנות שהביאו לנפילתו של מורסי. אתם סייעתם לנקום את דמו של אבי", אמרה הבת וציינה כי "הודעת הצבא הייתה תקיפה והוכיחה שנאמנותו היא לא לארה"ב כפי שחלק טוענים".