נתניהו וסער
נתניהו וסערצילום: פלאש 90

שר הפנים, גדעון סער, מתח הערב ביקורת מרומזת על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וגורמים אחרים בליכוד, על רקע התוצאה בבחירות האחרונות.

"כל איש ליכוד יודע עם איזה תנאים התמודדה המפלגה בבחירות האחרונות, מה הסיבות שבגינן לא הצלחנו בבחירות. למשל, כמעט אני לא שומע מישהו שאומר שהאיחוד עם ישראל ביתנו לא גרם לכך שנקבל פחות מנדטים", אמר סער בתכנית "המטה" בערוץ 10.

"סער וארדן הובילו את האיחוד? זו לא המציאות", הדגיש שר הפנים. שר התחבורה, ישראל כץ, שנבחר השבוע לראשות מזכירות הליכוד, הבטיח להקים ועדה שתבדוק את התנהלות המפלגה בבחירות. סער והשר להגנת העורף והתקשורת, גלעד ארדן, עמדו בראש מטה הבחירות של הליכוד.

"אני לא מוטרד מבדיקה ואני בעד בדיקות והפקת לקחים", הבהיר סער. "כל בדיקה אובייקטיבית שתתקיים תבטא הערכה לפעילות שלי בבחירות. אם זו בדיקה שהמטרות מסומנות מראש, זו לא בדיקה - זו וונדטה. אני מספיק חזק, אני לא מוטרד".

שר הפנים אמר כי הוא מודאג מתהליכי ההקצנה, לדבריו, שעוברים על מפלגתו. "הליכוד חייב, אם הוא רוצה להישאר המפלגה המובילה במדינה, לשמור על הקו הממלכתי שלו. יש בהחלט תהליכים שאותי מדאיגים ואני מניח שכל מי שאכפת לו מהליכוד מדאיגים אותו".

סער הכחיש את השמועות כי בכוונתו לפרוש בקרוב מהפוליטיקה. "זה דבר שהרבה אנשים היו רוצים וגם זה לא יקרה. אני מנוסה בהפצת שמועות עליי. אין לי מושג מי מפיץ את השמועות, אני נשאר בחיים הציבוריים, אני רוצה לבצע רפורמות. השבוע מעניין אותי להעביר את שעון הקיץ בקריאה שנייה ושלישית", הבהיר.