סרט חדש: ריאליטי - האח הגדול מעבר לקלעים

הסרט החדש, ריאליטי, שיעלה בעוד שבועיים למסכים, הוא סרט שעוסק בחיים שמאחורי המשתתפים. מעניין.

קובי פינקלר , כ"ט בתמוז תשע"ג

ריאליטי- גיבור הסרט
ריאליטי- גיבור הסרט
יח"צ

בלילות, בהם מוקרנים בערוצים המסחריים, תוכניות ריאליטי למיניהן ולסוגיהן (האח הגדול, המירוץ למיליון ועוד..) סרט שכל כולו עוסק ב"מעבר לקלעים" של הריאליטי, הוא סרט מעניין.

הסרט החדש, ראליטי, שיעלה בעוד שבועיים למסכים, הוא סרט שעוסק בחיים שמאחורי המשתתפים. לוצ'יאנו הוא מוכר דגים נפוליטני, אדם חביב וחברותי המכיר את כולם בשכונה ובעיר הקטנה. בכל הזדמנות הוא נוהג לתת שואו ללקוחות בחנותו הממוקמת בכיכר העיר ומרבה לשעשע את קרוביו וחבריו באירועים משפחתיים.

בבוקר בהיר, צוות האודישנים לתוכנית "האח הגדול" מגיע לעירו ומשפחתו מפצירה בו לנסות ולהתקבל לתכנית. הם משוכנעים שדמותו הצבעונית תסחוף גם את ההפקה. לוצ'יאנו יוצא בעקבות החלום אך כאשר התשובה מצוות ההפקה מתמהמהת, תחושת המציאות שלו מתחילה להתערער וכל הדברים בחייו – המשפחה, העסק, החברים – תופסים מקום משני מול הציפייה לכניסה לבית "האח הגדול".

הבמאי, מתאו גארונה מספר בשיחה עימו שהסרט נולד מסיפור פשוט "זהו סיפור אמיתי. שינינו אותו כדי שנוכל לעסוק במציאות של ימינו. מעין מסע של ציפייה, של תקוות וחלומות, והוא נפרש בשתי רמות: האחת חיצונית, גיאוגרפית, והשנייה פנימית, פסיכולוגית. הרמות האלה כרוכות זו בזו והנוף התרבותי הוא שמפיח חיים בדמויות. אני רואה בלוצ'יאנו מעין פינוקיו מודרני, ילדותי, תמים ונאיבי. אני עוקב אחריו כאילו הוא חי איזו הרפתקה פנטסטית ואני מנסה למצוא איזון עדין בין חלומות ומציאות, מבקש להשיג איכות של אגדה, סוג של ריאליזם קסום ", אומר הבמאי.

גארונה, נדרש גם להשוואה לסרטו הקודם "גומורה", בו הוא בוחן עולם בו מנהגים ישנים מפנים מקום למנהגים חדשים "בגישה שלי לסרט הזה לא רציתי לשים את עצמי מעל לאירועים ולשפוט. זו נקודת מבט שיכולה להיות יותר מדי מוסרית ושיפוטית. במקום זה רציתי להיות מאד קרוב לדמות הראשית, לוצ'יאנו, ולנסות להבין אותו. המטרה שלי הייתה לא רק לזרוק אותו לבית האח הגדול, היו לי מחשבות עמוקות יותר מכך".