הרב אפרים זלמנוביץ'
הרב אפרים זלמנוביץ'ערוץ 7

הרב אפרים זלמנוביץ, הרב הראשי של מזכרת בתיה, מעביר מסר חד ותקיף לאיש העסקים נוחי דנקנר.

"בן אדם המתימר להיות בעצמו בעל יכולות על טבעיות; להסיט כוכבים ממסלולם או לשנות את המזלות אינו אלא מן הקוסמים והנחשים והידעונים – עובדי עבודה זרה ממש", כותב הרב.

"אמונה במתחזים המשווים לעצמם כוחות שיש בהם כדי לשנות סדרי בראשית בהבל פיהם; המתימרים לרפא חולים שלא באמצעות ידע וכלים רפואיים או המפיחים תקווה בלב אנשים השרויים במצוקה בעזרת הבטחות שווא סופו כשלון ומפח נפש. גם פעילות כלכלית המבוססת על עצותיהם או ברכותיהם של אלה, עלולה להוביל את המשק הישראלי אל עברי פי פחת. מאידך, אמונה בצדיק אמיתי וירא שמים המיעץ עצת חכם ומברך ברכת עליון - טובה ומועילה ועתידה להביא לנו כלכלה כהלכה; שוויונית וצודקת. היא מחזקת בנו את הידיעה שה' הוא לבדו ואין בלתו פועל ישועות ורק בעזרתו יתברך נצלח את המשבר הכלכלי. רק מי שהעלה אותך מעלה מעלה יכול להורידך מטה ולהפך".

"הרמב"ם בהלכות עבודת כוכבים (פי"א הט"ז) מבאר את המילה "תמים" שתהיה תמים בדעה והשכל ואל תאמין בנחשים וקסמים וכשפים מפני שהם תוהו והבל שנמשכו בהם חסרי הדעת. והרמב"ן מנה במצווה ח' את המצווה "תמים תהיה" שניחד לבבנו אליו לבדו ושנאמין שהוא לבדו עושה הכל", מזכיר הרב.

"המשבר הכלכלי שפקד את אי.די.בי. עתיד להפוך למשבר מקרו כלכלי ויפגע בקרנות הפנסיה של הציבור, במידה וינוהל בברכת אוחזי העינים המתימרים לדבר בשם העליון ועל פי עצתם. זאת יש לדעת; אך ורק אם ירצה ה' החברה תצלח את המשבר. אליו ורק אליו, ישירות, צריך להתפלל וחזק להצלת החברה".

עסקיו של דנקנר, איש עסקים ממולח, נפגעו בסוף נובמבר 2012 אז עוכב לחקירה ברשויות המס ובמשטרת ישראל, בחשד להרצת מניות אי.די.בי. כתוצאה מכך החלה צניחה תלולה בשווי מניות החברה ואף נשמעו קריאות להשעייתו, עוד בטרם הוגש כתב-אישום.