20 משתתפי קורס עמותת גשר, לקידום הידברות וחיים משותפים בחברה הישראלית, אשר סומנו על ידי העמותה כמובילי הגישור של ישראל, טסו בשבוע שעבר להשתלמות בלונדון.

אחת הפגישות מעוררות ההשראה עבור המנהיגים הבאים של ישראל הייתה עם הרב הראשי של לונדון, הלורד פרופ. ג׳ונתן סאקס. הפגישה התקיימה בביתו באווירה ביתית ונעימה.

הרב בחר לדבר עם הקבוצה על מנהיגות בעם היהודי לאורך הדורות ומה העקרונות למנהיג מצליח. מנהיג צריך לתת לאנשיו תקווה ולאהוב אותם ללא תנאי. כשנשאל על ההבדל בין מוסד הרבנות בישראל לבריטניה, אמר שרב או כל מנהיג אחר מצליח דווקא כשאין לו סמכות. כשיש סמכות יש פחות השפעה.

המפגש עם הרב השאיר רושם עז על המשתתפים שהמשיכו לשאול ולשוחח איתו גם בתום השיח הפורמלי. עמותת גשר לקרוב בין דתיים, חילוניים וחרדים מפעילה מזה חודשיים קורס גשרים לקידום הידברות וחיים משותפים בחברה הישראלית. הקורס מיועד לאנשי מפתח בחברה הישראלית אשר יש באפשרותם לקדם את נושא ההדברות והגישור בחברה הישראלית ולהנהיג שינוי והדברות בקרב המגזרים בארץ.

הביקור בלונדון נועד להכיר את העם היהודי שמחוץ למדינת ישראל, להיחשף למודלים קהילתיים ולהיפגש עם מנהיגים מובילים ביהדות אנגליה כולל הרב הראשי הלורד יונתן סאקס, אנשי עסקים ועוד.

אילן גאל-דור מנכ"ל גשר אומר "אנו רואים חשיבות מכרעת בהכשרת מנהיגות מגשרת בחברה הישראלית שתמצא את הדרכים לחבר בין הגוונים לעתיד טוב יותר לעם היהודי. עצם המפגש בין חרדים, דתיים וחילוניים יוצר מנוע ליצירת חיבורים אמיתיים בעתיד".

לגבי החברה החרדית אמר הרב שההנהגה צריכה להתאים את עצמה לדור הזה ולא לפעול ע״פ העקרונות של הדור הקודם. הרב שיתף את קורס גשר בתוכניותיו לאחר הפרישה. הוא יעסוק בעיקר בטיפוח מנהיגות צעירה בעם היהודי, בעיקר בארה״ב, ויבלה זמן רב יותר במדינת ישראל. המפגש עם הרב השאיר רושם עז על המשתתפים שהמשיכו לשאול ולשוחח איתו גם בתום השיח. הפורמלית.