ילדים נכים. ארכיון.
ילדים נכים. ארכיון.פלאש 90

שר החינוך, הרב שי פירון, החליט, כי בשנת הלימודים הקרובה, תשע"ד, יוארך יום הלימודים של תלמידי החינוך המיוחד.

בין התלמידים שיזכו להארכה יהיו משותקי מוחין, בעלי נכויות פיסיות קשות רב בעייתיות, וכן בעלי הפיגור הקל. המטרה היא לתת להם ולבני משפחותיהם מענה חינוכי מיטיב וראוי יותר. מדובר בכ- 1,620 תלמידים עם שיתוק מוחין ונכויות פיסיות קשות וכן ב- 2,633 תלמידים עם פיגור קל.

בהתאם להחלטת השר, תתווסף ליום הלימודים של התלמידים עם השיתוק המוחין והתלמידים עם הנכויות הפיסיות הקשות, שעת לימודים נוספת. בתוך-כך, יוארך יום לימודיהם מהשעה 14:30 לשעה 15:30. למערכת השעות השבועית של תלמידים אלה תתווספנה, עוד 5 שעות נוספות.

לתלמידים עם הפיגור הקל יוארך יום הלימודים מהשעה 13:30 לשעה – 14:30. משמעות הדבר, תוספת של שעה יומית ותוספת של עוד  5 שעות שבועיות.

החלטת שר החינוך מתייחסת לתלמידים הלומדים במוסדות החינוך המיוחד וכן לאלה הלומדים בכיתות של חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים.

לדברי שר החינוך, הרב פירון, "מדובר במהלך משמעותי, צודק וראוי, אשר יעניק לילד תוספת מצטברת של שעות לימוד, שתתרומנה לעולמו האישי, ובנוסף תסייענה רבות להוריו בניהול המסגרת האישית שלהם, ובכלל זה בשינוי היקף העבודה . כמו כן, יתרום המהלך להקלה בהוצאות הטיפול בילד".

לקראת השינוי במסגרת השעות של התלמידים, יבצע המשרד את ההתאמות הנדרשות, תוך שמירה על מסגרת ההעסקה של המורים. בין ההתאמות תבנה מערכת שעות התואמת את צורכיהם האישיים של התלמידים,  תתואמנה עבודת הסייעות וכן מערך ההסעות אל מול הרשויות המקומיות.