ילדים בהר הבית
ילדים בהר הביתהמטה המשותף של תנועות המקדש

מאות יהודים, בהם כמאה וחמישים ילדים עלו היום (שני) להר הבית, לרגל ראש חודש מנחם אב.

בהגיעם להר הופתעו הילדים וההורים נוכח מכתב התמיכה והחיזוק ששלח אליהם הרב דב ליאור רבה של קרית ארבע ומחשובי הרבנים במגזר הדתי.
 
בתוך ההר שמעו הילדים הדרכה על קדושת הר הבית ועל הכמיהה לבנין המקדש. חלקם השתחוו מלוא קומתם ארצה ו'זכו' לנזיפה מהשוטרים שהיו במקום שאיימו אף על המדריך במעצר.
 
העלייה התקדימית אורגנה על ידי המטה המשותף של ארגוני המקדש, ולנוכח המספר הרב והתקדימי של הילדים שעלו היום להר הבית, היא תואמה מראש עם משטרת ההר. מפקדי המקום הבטיחו כי יעשו הכל למען כניסתם החופשית להר הבית.
 
למרות ההבטחות הילדים נאלצו להמתין בשערי ההר כשעה שלימה תחת שמש קופחת, נוכח הביורוקרטיה הקשה והמפלה שהפעילה המשטרה גם היום, נגד יהודים שעלו להר הבית. בעוד מוסלמים ותיירים נכנסו מיידית.
 
המשטרה חילקה את קבוצת הילדים לשלושה חלקים, ולא איפשרה להם להיכנס יחדיו להר הבית. גם בתוך ההר נזפו השוטרים בילדים שביקשו לדבר עם ילדים מקבוצה אחרת. לטענת השוטרים במקום, ההפרדה נעשתה מתוך חשש שקבוצה כה גדולה של ילדים יהודים בהר, עלולה להתסיס את המוסלמים.
 
בתום הסיור התקבצו כל הילדים לסעודת ראש חודש ברחבת השער השבטים שבצפון ההר. שם התפללו את התפילות שהמשטרה מנעה מהם להתפלל בתוך ההר, ושרו שירי כיסופים ששחזרו חלקים משירת הלויים בבית המקדש בראשי חדשים.