חוגגים עשור
חוגגים עשורויקיפדיה

בימים אלה מציינים בוויקיפדיה העברית עשור לכתיבת הערך הראשון "מתמטיקה". כיום בוויקיפדיה העברית למעלה מ-148 אלף ערכים

בוויקיפדיה מספרים על הימים הראשוןנים: "ב-8 ביולי 2003 בשעה 13:58 יצר נציג קרן ויקימדיה את הגרסה של ויקיפדיה העברית לבקשת מספר מתנדבים מישראל שביקשו לפתוח גרסה עברית. 24 שעות לאחר מכן, ב-9 ביולי 2003, בשעה 13:00 נכתב הערך הראשון - "מתמטיקה", על ידי רותם דן (מצב צילום מסך איך נראה האתר והערך דאז). מאז צמחה ויקיפדיה העברית, וכיום היא כוללת 148,074 ערכים וגדלה בקצב ממוצע של כ-35 ערכים בחודש. כ-760 עורכים פעילים לוקחים חלק בעדכון וכתיבת התוכן בה מדי חודש".

לרגל האירוע, ולמשך השבוע הקרוב, יוחלף הלוגו באתר ללוגו מיוחד שעוצב על ידי עורכת עיצובית, ושנבחר ברוב קולות על ידי הקהילה.

בוויקיפדיה מציינים כי "ויקיפדיה העברית מדורגת כוויקיפדיה האיכותית ביותר לאחר ויקיפדיה בגרסתה האנגלית (לא מדובר על דירוג אקדמי, אלא חישוב מתמטי המבוסס על מספר הערכים, כמות העריכות והדיון סביבם). מדי חודש נצפים בוויקיפדיה העברית 47.5 מיליון דפים ולפי ועדת המדרוג לאינטרנט, ויקיפדיה היא האתר הרביעי הבינלאומי הנצפה ביותר בישראל עם 2.1 מיליון גולשים בפועל".

דוד שי הוא האדם שערך הכי הרבה ערכים בוויקיפדיה העברית (192,937 עריכות) ודרור לין הוא האדם שכתב הכי הרבה ערכים חדשים (4,818).

ג'ימי ויילס, מיסד ויקיפדיה: "אני מברך את ויקיפדיה העברית על ציון הדרך הזה. ויקיפדיה העברית היא אחת מהוויקיפדיות האיכותיות ביותר מבין 280 הוויקיפדיות הפועלות כיום. ב-13 השנים האחרונות מאז יסדתי את ויקיפדיה, ראיתי מאות ויקיפדיות חדשות קמות, וכל ציון דרך שכזה מרגש אותי מחדש. ביקרתי בישראל מספר פעמים ובכל פעם נהניתי לראות את הפעילות המרשימה של קהילת המתנדבים והעורכים בישראל שהיא ללא ספק מקור גאווה לכל התנועה הבינלאומית שלנו. אני מודה לכל הכותבים בוויקיפדיה העברית שתרמו למאגר הידע העצום הזה, וכמובן, לכל אחד מהקוראים. בשבילכם יצרנו את ויקיפדיה".

איציק אדרי, יו"ר ויקימדיה ישראל: "קשה להיזכר איך נראה האינטרנט בעבור דוברי העברית לפני 10 שנים. הוא כלל תוכן דל, בעיקר חדשותי. כשהיית מחפש משהו, היית צריך לשנות שפה ולחפש באנגלית. כל אחד מהמתנדבים בוויקיפדיה העברית בעשור האחרון יכול לזקוף לעצמו את התרומה האישית שלו, ואת תרומתה של ויקיפדיה בכלל לשפה ולידע בעברית".