חניכי הקורס מתרגלים פרוצדורות רפואיות
חניכי הקורס מתרגלים פרוצדורות רפואיותצילום: דוברות מד"א

16 רופאים יהודים מצרפת, שהגיעו לישראל לפני כשבוע במטרה ללמוד ולהתמקצע במסגרת הקורס הראשון לרופאים שפתח מד"א.

זהו המחזור הראשון של הקורס, הנערך במסגרת היחידה הבינלאומית של מד"א (international unit).

במסגרת הקורס, עברו הרופאים הכשרות רבות, על מנת שיוכלו להגיע ולהשתתף בתגבור כוחות מד"א בעת אסון המוני (דוגמת רעידות אדמה וכו') או במקרי חירום דוגמת מבצעים צבאיים ועוד.

בנוסף להכשרות הרבות, זכו הרופאים לשמוע שיעור בנושא מערך רפואת החירום בישראל, אותו העביר מגן ד"ר רפי סטרוגו, מנהל אגף הרפואה במד"א ואף השתתפו בתרגיל המדמה זירת תאונת דרכים רבת נפגעים, שם תרגלו את כל הידע העיוני החשוב שרכשו.

הרופאים מצרפת ביקרו גם בכותל המערבי, בבניין הכנסת שם פגשו את שר הבינוי והשיכון ח"כ אורי אריאל, ערכו סיור בבית חולים שערי-צדק בירושלים ובבסיס צה"ל באזור בנימין.

בטקס הסיום של הקורס, שנערך ביום ו' האחרון (5.7) במעמד מנכ"ל מד"א ובכירים מהארגון, חולקו לחניכי הקורס תעודות מיוחדות.

במהלך הטקס המרגש, נשאו דברים נציג האגודה הצרפתית, מר ויקטור וינס: "אגודת הידידים הצרפתית עושה כל שביכולתה לסייע למגן דוד אדום בשגרה ובחירום, היום אנחנו מסיימים את ההכשרה של הצוות הראשון שהגיע כחלוץ ובעתיד הקרוב יגיעו עוד רבים רבים שיצטרפו על מנת לתמוך במגן דוד אדום".

מפקד הצוות ד"ר לוק בן עטר, אמר כי "אנחנו, הרופאים באגודת ידידי מד"א בצרפת ערוכים ומוכנים לכל פניה ולכל אתגר שיוצב בפנינו על מנת לסייע לעם בישראל ולמגן דוד אדום בעת הצורך, אנו מודים על ההכשרה המקצועית שקיבלנו פה ועל הנכונות והסיוע של הנהלת מגן דוד אדום להקמת הצוות המיוחד".

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, בירך את המסיימים. "אין ספק כי רופאים יהודיים מכל רחבי העולם חשים קשר בל ינותק לעם היהודי בארץ ישראל, ואני שמח לאפשר לכם להיות אלה שיוכלו להגיע לכאן ולסייע במידת הצורך. אין לי ספק שיחד כוחנו בהצלת חיים גדול יותר ואני שמח על שיתוף הפעולה הזה. תודה לכל אחד ואחת מכם", אמר מנכ"ל מד"א במהלך הטקס.

בטקס הוענקה דרגת תמ"ג (תת-מגן) למפקד היחידה הבינלאומית במרסיי ונשיא אגודת הידידים המקומית, ד"ר לוק בן עטר.