קו אדום נחצה ביפו
קו אדום נחצה ביפופלאש 90

חברת באמונה המשווקת דירות לציבור הדתי תחל בקרוב את הקמת הפרויקט ברחוב בית פלט שבשכונת בעג'מי, חמש שנים לאחר שיווק הקרקע.

בימים אלה מוציאה החברה מכרז לקבלני ביצוע בסיווג ג' 3 ומעלה לצורך הקמת הפרויקט והערכות הן כי האכלוס יתאפשר בעוד כשנתיים מהיום.

על אף העיכוב הממושך, מסביר מנכ"ל חברת באמונה ישראל זעירא, המחירים בפרויקט עדיין משתלמים וזולים ביותר מאזורי הסביבה.  "למרות כל העיכובים שלא היו תלויים בחברה, מי שקנה בפרויקט עשה עסקה משתלמת ביותר. אנחנו שיווקנו דירות ארבעה חדרים ב-1.1 מיליון שקל ודירות חמישה חדרים ב-1.3 מיליון שקל  לפי 12,000 שקל למ"ר בממוצע. המחירים הללו נמוכים ב-50% ממחיר השוק כיום, כשהדירות משווקות בין 20-24 אלף שקל למ"ר".

פרויקט הבניה של חברת באמונה בעג'מי תפס כותרות לפני כחמש שנים, במאי 2009, אז זכתה החברה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל לרכישת קרקע ברחוב בית פלט בשכונת עג'מי ביפו. הדירות בפרויקט שווקו באמצעות עמותת רכישה לפי מחיר של 980 אלף שקל לדירת ארבעה חדרים. עם זאת זמן קצר לאחר רכישת הקרקע ושיווק הדירות, הוגשה עתירה לבית המשפט לעניינים מינהליים על ידי האגודה לזכויות האזרח וארגונים נוספים שטענו כי החברה מייעדת את הדירות לרוכשים הנמנים על הציבור הדתי-לאומי ולכן מדובר באפליה.

בעתירתם ביקשו מבית המשפט להורות למינהל לבטל את הסכם החכירה. ההליך המשפטי נמשך למעלה משנה והגיע לכל הערכאות כולל בית המשפט העליון. בתחילת 2011 דחה בית המשפט העליון את עתירת האגודה לזכויות האזרח וקבע כי החברה תוכל להקים פרויקט מגורים המיועד לאוכלוסייה הדתית, אף ששיווק כזה מהווה מעין אפליה לאוכלוסיות שונות ובעיקר לאוכלוסייה הערבית המקומית.

לפני כשנתיים דחה בית המשפט לעניינים מינהליים בחיפה עתירה דומה שהגישה האגודה לזכויות האזרח נגד החברה בטענה לשיווק מופלה בעכו. גם אז דחה בית המשפט את העתירה.

הפרויקט שמקימה חברת באמונה ביפו יכלול שלושה בניינים בני 3 קומות ושתי קומות מרתף כל אחד ובסך הכל 20 דירות בנות 4-5 חדרים ופנטהאוזים. "כבר אז שווקו הדירות ב-10% פחות ממחיר השוק", ממשיך זעירא, "בעקבות העיכובים נדרשו חברי הקבוצה להוסיף 10% ממחיר הדירה. עם זאת, גם היום, על אף הזמן שחלף הפרויקט משתלם מאד לכל הצדדים בשל עליות המחירים שרשמה השכונה".