שטרן: חיילי ההסדר לא הכי טובים

ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) תקף היום (שלישי) את מסלול ההסדר ואת תלמידי הישיבות.

"הגיע הזמן שראשי ישיבות ההסדר יבינו שהתנפצה האשליה שזה הנוער הכי טוב, שאין לו מתחרים, שהם החיילים הכי טובים וכמה שיש יותר זה יותר טוב, שהמפקדים בצבא רבים עליהם. זה לא נכון, הם חבר'ה טובים אבל לא יותר מאחרים. הרבה פעמים מבלבלים אותם עם תלמידי המכינות. מפקדי הצבא לא רבים עליהם".

שטרן המשיך ותקף את תלמידי ישיבות ההסדר שהשתחררו בשבוע שעבר "אני מניח שלא כולם רצו ישר לישיבה, יש לי יסוד סביר להניח זאת. בשבוע הבא הם יוצאים לשלושה שבועות חופש - החברים שלהם לא רואים את זה".

לסיום הדגיש שטרן כי הוא בעד מסלול ההסדר "אבל לא שיאמצו מהציבור החרדי שאם המדינה נותנת אנחנו לוקחים. אם במקום 1,400 במחזור היו 600-700 אני יודע להגן גם על 16 חודשים".

בתגובה לדברים אמר דובר איגוד ישיבות ההסדר, הרב זאב קרוב, כי "אלעזר שטרן וציפי לבני תוקפים את הציבור הדתי לאומי בכלל ואת ישיבות ההסדר בפרט ללא הרף כבר שנה שלמה, מכיוון שהם זיהו כי בוגרי ישיבות ההסדר הם אחד הציבורים המשפיעים ביותר בחברה הישראלית כיום - בתורה, בצבא ובכל מערכות החיים בישראל. אם היה מדובר בקבוצה שולית שאינה משמעותית, ובחיילים שהמפקדים אינם רוצים אותם, לא היה שטרן משמיץ ללא רסן בניגוד למציאות ולעובדות".

הרב קרוב הוסיף כי "האמת היא שישיבות ההסדר מבטאות כוחות אידיאלים. העם לא 'קונה' את ההשמצות וגם שר הביטחון לא מתרגש מהצעקות והוא אישר השבוע עוד שתי ישיבות הסדר חדשות הנמצאות דווקא בגבעת אולגה ואופקים, כחלק משותפות ישיבות ההסדרעם  עם ישראל בכל מקום שהוא ובכל תחום שהוא. בזמן שתוקפים ומבזים את ההסדר, תלמידינו ימשיכו לעשות למען כלל ישראל, ולהעמיק את דרך התורה המחוברת לעם ישראל על כל חלקיו".