חילול קברים בהר הזיתים
חילול קברים בהר הזיתיםאיתמר אורן

בשנה האחרונה נרשמו למעלה מ-300 מקרים של זריקות אבנים והתנכלויות לציבור העולים אל הר הזיתים, ונראה שהמגמה לא רק שאינה מראה על ירידה אלא מתחזקת ועולה.

באחרונה מתרחבים הדיווחים על התנכלויות הערבים ממתחם ההר אל הדרכים המובילות אליו.

בשנה האחרונה אמנם הוקמה נקודת משטרה בהר הזיתים, אולם בוועד להגנת הר הזיתים אומרים כי על אף הבטחות גורמי הביטחון והשלטון להצבת 24 שוטרים במשמרות רצופות כך שההרתעה והמענה יהיו הולמים, יושבים בפועל 2 שוטרים בלבד בנקודה, ומשום כך אינם מצליחים להשיב את ההרתעה שאבדה והאירועים האלימים נמשכים.

בעקבות האירועים ותחושת אזלת היד הביטחונית במקום התכנסה ישיבה מיוחדת בלשכתו של חבר הכנסת דוד אזולאי מש"ס ובה השתתפו בין היתר פורום הנציגים החרדים למען הר הזיתים ובהם חברי הכנסת מוזס ואזולאי כמו גם ממלא מקום ראש העיר ירושלים הרב יוסף דייטש.

את הישיבה כינסו נציגי הועד להגנת הר הזיתים, הרווי שוורץ וגי'ף דאובה, הפועלים מזה מספר שנים לתגבור הביטחון באזור הר הזיתים.

במהלך הישיבה סקרו המשתתפים את המצב החמור כיום, כשהמצוקה המרכזית היא שעל אף שהוקמה נקודת משטרה בהר, לאחר אינספור לחצים מצד נציגי הציבור והוועד להגנת הר הזיתים, לא מקיימת המשטרה את הבטחתה ואינה מבצעת את שסוכם.

המשתתפים סיכמו להגביר את הדרישה והלחץ על המשטרה באמצעות נציגי הציבור ואמצעי התקשורת על מנת שזו תעשה את עבודתה, להבטיח את שלומם של המתפללים. כמו כן נבדקו אפשרויות לשינויי חקיקה על מנת לפעול לצמצום מקרי זריקת האבנים ואירועי האלימות מצד הערבים תושבי האזור באמצעות הרתעה מתאימה בחוק.

עוד סיכמו הנציגים על הוספת עשרות נקודות נוספות שבהם יותקנו מצלמות בנוסף ל-142 המצלמות הפרוסות בהר. כמו כן הוחלט כי יש להקים מערך הסברה בכל ימי ההילולא של הצדיקים וקדושי ישראל הטמונים בהר הזיתים, כשאת המערך יפעיל הוועד להגנת הר הזיתים על מנת להעלות למודעות הציבורית את הנעשה אל מול פני המקדש.

יצוין כי נציגי הוועד להגנת הר הזיתים נפגשו עם רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', בלשכתו בכותל המערבי ועדכנו אותו על מאמציהם ופעילותם רחבת ההיקף למען ההגנה על הר הזיתים. הרב רבינוביץ' הודה על הפעילות עודד את חברי הוועד והבטיח להפעיל את השפעתו כדי לסייע לאנשי הוועד בפעילותם בתקווה להצלחת דרכם.