שמחה ריקודים
שמחה ריקודיםצילום: פלאש 90

ברוריה רבינוביץ, אמא של דסי רבינוביץ' ז"ל, שנפטרה בגיל 19 לפני שבע עשרה שנה ממחלת הסרטן, והתפרסמה באופטימיות הבלתי נלאית שלוותה אותה במחלה הקשה, מעבירה בארץ ובעולם הרצאות על מעלת השמחה בדורנו.

לדבריה, גם בחודש אב צריכה להיות שמחה, "באדר מרבים בשמחה ובאב ממעטים בשמחה - ממעטים כן, אבל צריכה להיות שמחה. בדורנו הכל משוגע מסביב, וצריכים להכניס שמחה. דסי הייתה בשמחה עד הרגע האחרון בחייה, השמחה הייתה טבועה בה והיא שימחה אחרים".

ברוריה מלמדת מהו המושג 'להשתמח' - מושג חדש שהומצא על ידי בתה, "דסי המציאה את המושג הזה להשתמח, מה עשית היום כדי לשמח את עצמך ולשמח אחרים. אם עושים טוב למישהו, תקשורת טובה לזולת, חיוך, מה נשמע, אז אתה עושה לו טוב וזה גם עושה לך טוב".

היא מספרת על עיגולי השמחה שדסי המציאה שלושה שבועות לפני מותה, "באנו לבקר אותה ברמב"ם שתי בנות שרו לה והיא ביקשה מהם לשיר גם לכל החולים במחלקה. לאחר מכן היא השאירה להן הודעה בתא הקולי שמוקלטת לי עד היום, שלכל בן אדם יש עיגול בלב שקוראים לו עיגול השמחה, לפעמים הוא קטן והוא יכול לגדול ולגדול, ואז הוא שולח לכל מיני מקומות בגוף עיגולי שמחה שמרפאים את הכאב בכל מיני מקומות. אדם צריך להגדיל את עיגולי השמחה ולהעביר עיגולי שמחה גם לאחרים".

ברוריה מספרת על הגעגועים לדסי, "אנחנו מתגעגעים אליה ומחכים לביאת המשיח ותחיית המתים. אנחנו ממשיכים בדרך שלה להשפיע על אנשים לעזור ולתת שמחה בפרט בימינו שזה כל כך קשה,ימים של חבלי משיח שהכול משוגע מסביבנו, דווקא עכשיו צריך לשמח אנשים".