קרוב למאתיים משתתפים, כולל ארבעים שליחים ומשפחותיהם, הגיעו לטקס ברכת הדרך לשליחי תורה מציון שנערך השבוע בעיר דוד בירושלים.
 
השליחים יטוסו בחודש הקרוב לעשר קהילות יעד בעולם, ביניהן דרום אפריקה, אוסטרליה, אירופה וצפון ודרום אמריקה. שם יקימו, כבר השנה ה-18, כוללים של יוצאי צבא ישראלים צעירים, יארגנו שיעורים ומפעלים שונים למשפחות ונוער ברוח הציונית הדתית, כשנשות השליחים מארגנות שיעורים, מדרשות ופעילות תורנית-ציונית לנשים.
 
במשך שנה אחת עד שנתיים של שהות בקהילות יהודיות בחו"ל, הקבוצה ממשיכה ומאדירה פעילות קיימת, בחלק אף היא בונה את המסגרות מההתחלה. השליחים מעודדים בני נוער ומשפחות לבוא לארץ ישראל, ללמוד ואף לעלות. 
 
הארגון מעלה לרשת בטאון תורני שבועי באנגלית ובעברית כל שבוע, המקשר בין השליחים במקומות חובקי עולם.

הכנס נערך במעמד אורחי הכבוד הרב בנציון אלגאזי, ראש ישיבות כרם ביבנה וח"כ אבי וורצמן, סגן שר החינוך מטעם הבית היהודי. הוענקה תעודת הוקרה לצבי צביבל מהמפעלות הציונות הדתית על תמיכתו בתורה מציון במשך שנים.

נתנאל צדוק, הוא אחד השליחים המתכונן לצאת לקהיילה שבפרת' אוסטרליה. נתנאל תושב מודיעין, הדריך בבני עקיבא לאחר מכן למד בישיבת ההסדר במודיעין ושרת בצה"ל בחטיבת גולני.
 
לערוץ 7 הוא סיפר "אני מסיים השנה שיעור ה', והתלבטתי מה לעשות בשנה הבאה- רציתי למצוא דרך לשלב תורה ועשייה בצורה טובה, ובחנתי מספר אופציות. במקביל, שני חברים שלי מהישיבה יצאו השנה לשליחות בוושינגטון מטעם 'תורה מציון', שמרו איתי על קשר במהלך השנה וסיפרו לי על העשייה הגדולה עם הקהילה. אהבתי מאוד את הרעיון, וכשהתחלתי את המיונים של 'תורה מציון' הבנתי שזה המקום בשבילי. יחד עם צוות איכותי מאוד, אני אשמח לתרום לקהילה המקומית בכל דרך שתתאפשר. אני מאוד נרגש לקראת השליחות, מעבר לכך שזו חוויה חד פעמית זו באמת הזדמנות לתרום לעם ישראל באופן משמעותי ויוצא דופן, וכולי תקווה שנראה ברכה בשיתוף הפעולה עם הקהילה".
זאב שוורץ, מנכ"ל תורה מציון, ציין כי הארגון נכנס לשנת ה-18 (שנת ה"חי") בפעילותו הברוכה למען חיזוק הפן הדתי-ציוני של קהילות יהודיות בתפוצות. בין היתר הוא הזכיר שהשנה תורה מציון פתחה תוכנית חדשה בשם LILMOD המאפשרת לימוד אינטר-אקטיבי מלא דרך האינטרנט (on-line).
"זהו עוד כלי המחבר בין הציונות הדתית וקהילות בחו"ל.  כעת יש כאלף לומדי תורה ברשת המשתמשים בLILMOD בשפות 
הרוסית וגרמנית". http://www.lilmod.org/index.php

בנוסף, בימים אלו תורה מציון מגייס בנות מדרשה עבור מודל חדש וייחודי של שליחות בשם "בנות ציון". במסגרת בנות ציון, תורה מציון תשלח בנות בעלות רקע תורני רחב מקרב הציונות הדתית ככח להעצמת  קהילות בתפוצות בדגש על בית מדרש נשים, חברותות ועוד.