ההשקפות הקצינו?
ההשקפות הקצינו?פלאש 90

לאחר שני מקרים שאירעו במהלך השבוע האחרון בהם הותקפו פיזית חיילים חרדים על ידי קיצונים חרדים ויצרו כותרות שליליות נגד הציבור החרדי כולו, יצאו עיתוני סוף השבוע החרדיים בגינויים מפליגים למעשי האלימות תוך שהם מבהירים כי זו אינה דרכה של היהדות.

הכתב הצבאי של העיתון החסידי 'המודיע' ישראל קצובר (תחת שם העט א. פאר), כתב בטורו במילים ברורות כי הציבור החרדי אינו מזדהה עם מעשים נפשעים אלו וכמובן שאינו עומד מאחוריהם.

"אנו מגנים כל התנכלות לכל אדם. לאזרח או חייל, חילוני או דתי. יש הרבה דרכים להשיב מלחמה להנהגה החילונית, אך לא באלימות. אסור שמיעוט קטן וזניח יפגע במערכה", כתב קצובר.

גם השבועון 'בקהילה' יצא בגינויים מפליגים נגד מעשים אלו. עורך העיתון, אברהם דב גרינבוים, פרסם טור נוקב בו הבהיר כי העיתון מגנה כל פגיעה בחיילי צבא הגנה לישראל תוך שהוא לועג לקיצונים במאה שערים שרשמית אינם לוקחים כסף מהמדינה אך מנצלים את זכויותיהם הכלכליות בכל מקום אפשרי.

"לכל קהילה, חוג ועדה, מטרות ושאיפות משלהם. לכל אחד גדרים וסייגים משלו, אבל הניסיון ההיפותטי של קיצוני מחנה מאוד מסוים - שלא מצביע בבחירות אבל כן לוקח כסף מהביטוח הלאומי וכן מנצל את זכויותיו בכל מקום שניתן לקבל משהו- להשתלט ולהכתיב את סדר יומו של הציבור החרדי, הוא נלוז", כתב גרינבוים.

בהמשך החריף מילותיו תוך שהוא תוקף את הנהגת הסיקריקים במאה שערים. "יש לנו גדולי דורנו, מאירי דרכנו, מוסרי התורה ומעתיקי השמועה שמאירים לנו את הדרך נלך בה. איך אמר יהודי חכם השבוע, "הם מקעקעים את מרות 'האיש על העדה', וכופים עלינו את מרות 'העדה על האיש'". הדברים נכונים וזועקים לשמים".

"ייאמר ברורות ברגימת אבן על שוטר - אנו מתבדלים, בתקיפת חייל חרדי - אין אנו מאמינים. בדרך גדולי התורה נלך, באש ובמים. לקדש שם שמים".