ביום שישי האחרון התקיים טקס חשוב וגדול ליד העיר בלגורוד, לרגל 70 שנה לקרב הכי מכריע וחשוב של רוסיה נגד הנאצים. באירוע השתתף הנשיא פוטין וכל שרי הממשלה.

לרגל האירוע הוזמן הרב הראשי הרב לאזאר, על ידי לשכת הנשיא. הרב ניסה להתחמק בשל העובדה כי האירוע חל ביום שישי. עם זאת, מהקרמלין הובטח לו שהמטוס ישוב שעתיים לפני שבת, כאשר הטיסה לוקחת שעה וכך הוא יספיק להגיע לשבת לביתו.

בתום האירוע מיהר הרב לטיסה הממשלתית חזרה לביתו, אך מסיבה שאינה ברורה אולץ המטוס להתמהמה. הרב ביקש לרדת ולהישאר במקום, אך זה כבר היה בלתי אפשרי שכן המטוס שהה כבר על מסלול ההמראה. קברניטי המטוס הבהירו לרב כי המטוס יגיע לפני השעה 10 - כעשר דקות לפני כניסת השבת.

ואכן כך היה. המטוס נחת דקות מספר לפני כניסת השבת. הרב הספיק להודיע לבנו ביתו טלפונית שהוא הגיע, יצא במהירות מהשדה, והחל לצעוד רגלית לביתו.

שלושים ק"מ נאלץ הרב לצעוד ורק בשעה 6 בבוקר הגיע לביתו. לאחר שנכנס לביתו קידש על היין וטעם משהו בין ברכות השחר לתפילת שחרית ויצא לבית הכנסת לשאת את נאומו השבועי משל ישן כהרגלו את ליל האתמול.

בשיחה עם ערוץ 7 סיפרו מקורבי הרב כי זו דוגמה לקשר המיוחד בין הרב לאזאר לנשיא רוסיה ש"למרות הקושי הרב, הרב לאזאר ראה לנכון לכבד את הנשיא, ולמרות שדרש כאן תמרון לא פשוט בין שמירת השבת להשתתפות באירוע", אמרו.