טרור אבנים
טרור אבניםצילום: פלאש 90

תופעת יידוי האבנים לא פוסחת על שכונותיה המעורבות של עכו. על אירוע אחד מני לא מעטים מספרת ביומן ערוץ 7 תושבת העיר, חגית אמאייב.

אל ביתה של אמאייב יידו נערים ערבים אבנים. אחת מהן ניפצה את החלון. הזכוכית שנשברה נפלה במרחק סנטימטרים בודדים מראשה, אך עוד טרם היא מספרת על האירוע האחרון מציינת אמאייב כי אירוע דומה התרחש גם לפני כחצי שנה, כאשר קבוצת ילדים ערבים קראה קריאות מתחת לחלון הבית ובהמשך אף יידתה אבן לעבר הבית, אך מאחר ולא היה נזק באירוע בחרה שלא להתלונן.

אמאייב, שנולדה וגדלה בעיר עכו, רואה בחיים בעיר ודווקא בשכונה מעורבת יהודים וערבים שליחות. היא מספרת כי בבלוק שבו היא גרה מרבית התושבים אינם יהודים והשכונה עצמה מוזנחת ונראית כמזבלה, אך בבית פנימה היא ובני משפחתה משתדלים לשמור על "בועה" משלהם.

באשר לאירוע האחרון היא מספרת כי לאחר סעודת ערב שבת הלכה לנוח בספה שבסלון הדירה. מהרחוב הסמוך נשמעו קולות רגילים של קבוצת ילדים ערבים, כשלפתע "שמעתי בום גדול. הרמתי את הראש וראיתי את החלון מנופץ", היא מספרת.

הזגוגית העבה של החלון לא התנפצה לרסיסים אך חתיכה ממנה נפלה ופגעה במרחק של כארבעה סנטימטרים מראשה של חגית. עוד היא מוסיפה ומספרת כי האבן עצמה נעלמה ולהערכתה מדובר באבן גדולה שבכוחה לנפץ שמשה עבה כל כך.

לאחר צאת השבת הגיש בעלה של אמאייב תלונה במשטרה. זאת למרות הספקות שהעלתה היא עצמה בתועלת שבתלונה: "מה הם יעשו עכשיו? את מי יתפסו?".

בשיחות שקיימו היא ובעלה עם השכנים התברר כי התופעה חוזרת על עצמה פעמים רבות. אבנים מושלכות לעבר חלונות בתי היהודים שמתקנים את החלונות ששוב נשברים ביידוי האבנים הבא וחוזר חלילה. השכנים סיפרו שאינם מתלוננים, ולהערכתה ההחלטה שלא להתלונן נובעת ממחשבה שלא ניתן לעשות דבר משמעותי שימנע את המתקפה הבאה.

באשר לתגובת ילדיה הקטנים לאירוע היא מספרת שאלה אמרו לה ולבעלה שנמאס להם לחיות באווירה כזו ואולי כדאי שיעזבו, אך מנגד היא עצמה מסבירה להם ש"הקב"ה שומר עלינו. ראיתם שאף אחד לא נפגע. יש מלאך ששומר עלינו. ראיתם שגם כשזרקו עלינו האבן נעלמה והזכוכית לא התנפצה. אף אחד לא יזיז אותנו מהבית שלנו".