שלט הבד של אוהדי בית"ר
שלט הבד של אוהדי בית"רצילום: פלאש 90

פרקליטות המדינה, באמצעות המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, אלי אברבנאל, פנתה היום (שני) להתאחדות לכדורגל בבקשה לבחון את ההיבט המשמעתי של התבטאויות גורמים בבית"ר ירושלים בנוגע לאי – שילובם של שחקנים ממוצא ערבי ו/או מוסלמי.

המכתב נשלח על רקע ראיונות שהעניק בימים האחרונים חיים רביבו, כנציג בעלי קבוצת בית"ר ירושלים, בהן אמר כי בסגל הקבוצה לא יכללו בעתיד שחקנים מוסלמים או ערבים, זאת מאחר ששילובם בקבוצה מהווה כדבריו "פרובוקציה" ומעשה של "התגרות" בקהל אוהדיה של הקבוצה, אשר "אינו בשל כרגע" להגעתו של שחקן ערבי או מוסלמי לקבוצה.

"אם דברים אלה אכן משקפים את מדיניותה של הקבוצה, הרי שאין להשלים עימם", כתב המשנה לפרקליט המדינה במכתב ששוגר ליועץ המשפטי של ההתאחדות, "פסילת אדם מטעם של השתייכות לדת, לאום, גזע וכד' אינה מתקבלת על הדעת בחברה מתוקנת".

אברבנאל הוסיף עוד כי "במיוחד מקוממים הדברים, כשהם נוגעים לתחום הספורט, הזוכה מטבעו לחשיפה תקשורתית רחבה ושערכו החינוכי רב. ככל הידוע לנו תופעה שכזו אינה מאפיינת את הכדורגל הישראלי, שהרי במרבית הקבוצות משולבים, זה שנים, שחקנים יהודים וערבים, אלה לצד אלה, ללא אבחנה".

למכתב צורף מכתב שנשלח היום לבית"ר ירושלים מנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, הבוחנת בימים אלה את ההיבטים הפליליים והאזרחיים של ההתבטאויות, ובו דרישה להסביר את דבריו של רביבו.