בנייה בבית שמש
בנייה בבית שמשצילום: פלאש 90

הועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, החליטה אתמול (ראשון) על אישור שורה של תכניות להרחבת דיור בבית שמש.

מדובר ב־ 7 תכניות שונות שהוגשו ביוזמה פרטית בשכונות בית שמש הקיימות, וקודמו על ידי העיריה. עם קבלת אישור הועדה המחוזית, יעברו התכניות להפקדה בת חודשיים, ולאחריהם ימשיכו בתהליך למתן תוקף סופי.

בדיון שנערך בועדה המחוזית סייעו חברי הועדה יוסף דייטש ומשה מונטג לאישור התכניות. בחודשים האחרונים, המליצה הועדה המקומית לתכנון ובניה בראשות ממונה הבניה בעיר משה מונטג לועדה המחוזית לאשר תכניות אלו, וזאת, כחלק ממדיניותו של מונטג לעודד הרחבות דיור ולסייע לתושבים בנושא ככל האפשר.

מדובר בבשורה טובה עבור כ-500 בתי אב אשר נכללים בתכניות אלו, שחלקן 'נסחבו' במשך שנים. במסגרת התכניות, יוכל כל תושב להרחיב את ביתו בשיעור של בין 40 ל-60 מ"ר, באופן חוקי ובקלות. רבים מבין התושבים בבית שמש הגיעו לגור בה לאחר נישואיהם, ועם השנים המשפחה התרחבה והבית נותר בגודלו המקורי, כך שהרחבת הבית הפכה לצורך הכרחי ונחוץ בקרב אלפי משפחות בעיר.

יצוין, כי בחמש השנים האחרונות עסקו הועדות המקומית והמחוזית רבות בהרחבות דיור בבית שמש, ואישרו מעל 15 תכניות שכונתיות שונות, שרובן כבר הגיעו לידי מימוש ונבנו בפועל. הגדולה מבין התכניות שאושרו אמש היא זו שאושרה בשכונת 'נחלה ומנוחה', ומקיפה 352 יח"ד. מדובר בתכנית תב"ע אחרונה מתוך 3 שבוצעו בשכונת הקריה החרדית (הקודמות היו בשכונת גור ובשכונת בית ומנוחה), ועם אישורה הושלם אישור הרחבות הדיור בקריה החרדית כולה. יוזמת תכנית זו היא חברת 'קידום' בבעלות  אברהם ברגר. תכניות אחרות אושרו ברמת בית שמש א' וברמת בית שמש ב'.

עם אישור תכניות ההרחבה, מסר משה מונטג, שהצביע בשני תפקידיו למען אישור התכניות, כי "זו זכות גדולה לגרום לשמחה והרחבת הדעת בקרב משפחות מתושבי עירנו. בית שמש היא עיר של בניה והעיר המתפתחת ביותר בארץ.

הבניה בבית שמש לא מתבטאת רק ביצירת שכונות חדשות על הרים וגבעות, אלא גם בהרחבת דירות קיימות. הגדלת הסלון והמטבח והוספת חדרים לבית הן צורך אמיתי ודחוף של הציבור ששלח אותנו. אנו פועלים כל העת כדי לסייע ולהקל ככל הניתן בנושא, הן בהיבט המערכתי בסיוע לציבור ככלל, והן בהתמקדות בסיוע לכל פרט ופרט".