שדולת א"י בעמונה
שדולת א"י בעמונהיוני קמפינסקי

ראשי שדולת א"י בכנסת ח"כ יריב לוין (ליכוד) וח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) קוראים לממשלה להגיב בנחישות על מה שהם מגדירים "ניסיונות האיחוד האירופי לסחוט מישראל הכרה בקווי 67".

הצעדים אותם דורשים לוין וסטרוק מהממשלה לנקוט, הם "למנוע חתימת הסכמים עם האיחוד האירופי עד לביטול ההנחיה, לאסור בחוק את השקעותיו הכספיות בעמותות ישראליות, ולהורות על הפסקת כל הפרוייקטים האירופיים ביהודה ושומרון".

דבריהם של השניים באים בתגובה לפרסום לפיו האיחוד האירופי אוסר על המדינות החברות בו לקיים שיתוף פעולה, ולהעביר מימון, מתן מלגות או מענקי מחקר לגורמים הנמצאים ביהודה ושומרון ובמזרח-ירושלים, ואפילו ברמת הגולן - כך פורסם היום בעיתון "הארץ".  

ההנחיה החדשה, שהפיצה הנציבות האירופית – הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי - קובעת את הפרמטרים לשיתוף פעולה בין האיחוד האירופי והמדינות החברות בו לבין גורמים ישראלים, ממשלתיים ופרטיים, לשנים 2020-2014. היא צפויה להיכנס לתוקף ביום שישי הקרוב.

עוד קובעת ההנחיה התקדימית כי כל הסכם עתידי שיחתם עם ישראל חייב לכלול סעיף שקובע שההתנחלויות הן לא חלק ממדינת ישראל הריבונית - ולפיכך הן אינן חלק מההסכם.