משפט
משפטפלאש 90

לבית המשפט הצבאי בשומרון הוגש אתמול כתב אישום נגד מחבל של הפתח', אחמד וואסף סוטקי אבו חנאיני, בגין שורה של פיגועי טרור, שהחמור בהן הינה מעורבותו ברצח של גריגורי רבינוביץ ז"ל בגן יבנה במאי 2009.

חנאיני נעצר בכפר עראנה, צפונית מזרחית לג'נין, ב-19 באוגוסט 2009. מכתב האישום עולה כי הוא היה חבר בחוליית טרור מטעם הזרוע הצבאית של ארגון הפתח'. במסגרת זו, יצר קשר עם איש חיזבאללה, אשר הציע לו להקים חוליית טרור אשר פגעה באזרחים ישראליים.

בעקבות דברים אלה, הקים הנאשם חוליה, אליה צירף שלושה אנשים נוספים.במסגרת פעילויות החוליה, לבקשת חנאיני, הוא רצח פלשתיני שנחשד על ידיהם בשיתוף פעולה עם ישראל. זמן מה לאחר מכן, שילח חנאיני את חבריי חולייתו לבצע פיגוע, במתווה של "חטיפה לצורכי מיקוח", תוך שהוא נותן להם הנחיות ברורות כיצד לפעול. בהתאם להוראותיו של הנאשם, יצאו שלוחיו לשטח מדינת ישראל, עצרו מונית, בה נהג גריגורי ז"ל, ועלו עליה. במהלך הנסיעה במונית ביקשו השלושה מהמנוח לעצור בשביל עפר ליד גן יבנה  ובעת שעשה זו, רצחו אותו.

חנאיני אשר עודכן בביצוע המעשה, יצר קשר עם מחבל חיזבאללה, וביקש ממנו מימון לצורך ביצוע פיגועים דומים נוספים. בהמשך הוא רקם קשר עם אחרים לבצע פיגועי חטיפה נוספים נגד ישראלים לצורכי מיקוח מול מדינת ישראל.