מבקרים בשומרון
מבקרים בשומרון"שומרון – נעים להכיר"
ועד מתיישבי השומרון קורא למטיילים הרבים בקיץ לפקוד את אתרי התיירות בשומרון.

"השומרון גדוש באתרים היסטוריים וחשוב שהציבור הישראלי יכיר אותם ויטייל בהם", מסביר בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון.

קצובר מדגיש כי נוסף על ההנאה בטיול בהרי השומרון, אתריו ההיסטוריים, מעיינותיו, וכרמי הזיתים העתיקים, הטיול בשומרון מהווה אמירה חינוכית לנוער ולילדים. "כדי להנחיל את אהבת הארץ לדורות הבאים צריך לפני הכל להכיר אותה", הוסיף קצובר.

ועד מתיישבי השומרון פרסם הבוקר (רביעי) בעמוד הפייסבוק שלו קריאה למטיילים להגיע למעיין נריה הסמוך ליישוב איתמר. המעיין נקרא על שמו של נריה שבו הי"ד ומשקיף לעבר גבעות איתמר. פעמיים שיפצו תושבי איתמר את המעיין, אך בכל פעם ערבים מכפר ביתא הסמוך הרסו את המקום.

לאחר שהמעיין נפגע בפעם השלישית, פנו תושבי איתמר למושל ביתא והתלוננו בפניו. המושל קיבל על עצמו אחריות ודאג לשיפוץ המעיין על חשבון תושבי הכפר.

טיול נוסף עליו ממליצים בוועד הוא נחל קנה שבמרכז השומרון, בין היישובים עמנואל וקרני שומרון. מדובר במסלול בו ניתן ללכת ברגל או לנסוע בג'יפ (את חלקו אף ברכב פרטי) תוך כדי הנאה מהמעיינות על אם הדרך, כרמי זיתים, מטעי פירות הדר, חיות בר וגידולי פרא של תבלינים.

"מדובר בפנינת טבע שמעטים מטיילים בה", מציינים בוועד ומבקשים מהמטיילים לשמור על הנוף הפראי של השומרון והאתרים בה כפי שנשתמרו שנים רבות. 

צילום: גדי דיעי