מרתון תל אביב
מרתון תל אביבפלאש 90

הוועדה המקצועית שהקים מנכ"ל משרד הבריאות בעקבות מספר הנפגעים הרב במרתון ת"א האחרון ומותו של הרץ מיכאל מיכאלוביץ' הגישה את מסקנותיה.

על פי המלצות הוועדה, יוטלו מגבלות מחמירות על קיום אירועי ספורט המוני, ואף  ייקבעו כללים להפסקת אירועים אלו בזמן אמת, תוך כדי האירוע עצמו.

על פי ההמלצות, מארגני אירוע ספורט יהיו מחויבים למנות מנהל רפואי שתפקידו להכין, לארגן ולדאוג ללווי הרפואי במהלך האירוע ולאשר את האירוע בהיבט של סכנה בריאותית.

בתחנות השתייה ישולבו כוסות מים ובקבוקי מים של חצי ליטר. ייקבעו הנחיות לפריסת תחנות השתייה בריצות למרחקים השונים. תחנות שתייה תוצבנה לפחות כל 3 ק"מ לאורך המסלול ובנקודת הסיום.

הועדה ממליצה לקבוע, כי בטמפרטורת סביבה של 28 מעלות צלזיוס יבוטל כל אירוע של ספורט המוני. לא יוזנקו משתתפים כשעומס החום גבוה מ-24 יחידות אי נוחות (המקביל ל- 28 מעלות צלזיוס ו- 50% לחות יחסית).

במהלך האירוע, המנהל הרפואי באירוע הספורט ימליץ לעצור את האירוע כשתנאי האקלים חורגים מהמצוין לעיל. אם מספר נפגעי החום המופנים לאוהל המרפאה גדול במיוחד (יותר מ- 3 נפגעים ל- 1000 משתתפים) ישקול המנהל הרפואי להמליץ על עצירת אירוע הספורט.