מזון אוכל
מזון אוכלפלאש 90

עונת החתונות מתקרבת לשיאה, יש מי שכבר סגר את כל הפרטים עד האחרון שבהם אך יש מי שעוד מתלבט היכן וכיצד לחגוג את היום המאושר.

לטובת המתלבטים והזוגות הצעירים שיינשאו בקרוב, בפניכם מספר כללים לבחירת קייטרינג שהכשרות בו תהיה לשביעות רצונכם:

בשלב ראשון מומלץ לבני הזוג להחליט ביניהם באיזו כשרות הם מעוניינים. כשרות רגילה או  בד"ץ העדה החרדית או כשרויות ברמות אחרות. האפשרויות רבות ובשלב ראשון מומלץ להגדיר לעצמנו מה בעצם אנחנו מחפשים.

לאחר שהגדרנו לעצמנו באיזו כשרות אנו מעוניינים, אם ההחלטה היא להקפיד על כשרות שהיא מעבר לכשרות רגילה, מומלץ לא להסתפק בהצהרה שהמוצרים הם בכשרות הזו כיוון שגם העבודה במטבח מצריכה השגחה מותאמת לרמת הכשרות שביקשתם. יש לוודא שגם העבודות במטבח זכו להשגחה המדוברת.

נכון להזמין שירותי הסעדה המחזיקים תעודה בתוקף של הכשרות בה מעוניין הזוג ולא ליצור יצור כלאיים. כלומר מומלץ למצוא קייטרינג המחזיק תעודת כשרות של אותו גוף כשרות. כך ניתן יהיה לסמוך שלא רק המוצרים כשרים אלא שגם תהליך הבישול עצמו נמצא בהשגחה המבוקשת.

אמנם ניתן לסמוך על מרבית בעלי האולמות והקייטרינג, אך עם זאת ישנן פעמים שלא במתכוון בעלי אולמות עלולים להכשיל את בעלי השמחה כיוון שאינם מכירים את נושא הכשרות על כל דקויותיו. לכן ההמלצה היא לדרוש להיפגש עם המשגיח עצמו, ולוודא מולו את הנקודות העקרוניות לנו. בכל מקרה יש לבקש לראות תעודת כשרות בתוקף.

נקודה חשובה נוספת היא הטבלת כלים. מכיוון שקצב החלפת הכלים גבוה בקרב חברות המספקות שירותי הסעדה לחתונות, מומלץ לוודא שאכן כל הכלים הוטבלו, נושא שרבים מבעלי הקייטרינג מתקשים לעמוד בו.

בבד"ץ העדה החרדית מזהירים שאם אתם מזמינים קייטרינג לשבת חתן, יש לשים לב שרוב הכשרויות אינן כוללות השגחה על המלצרים והעובדים במטבח בנושא של שמירת שבת. בענין הזה רצוי לדאוג לנציג מהמשפחה, המכיר היטב את הלכות המטבח בשבת, שיפקח על הנעשה במטבח מבחינה הלכתית.