הרב יעקב שפירא
הרב יעקב שפיראחזקי עזרא

הרב חיים שטיינר, מרבני תקומה, מביע היום (חמישי) תמיכה פומבית במועמדותו של ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא, לכהונת הרב הראשי לישראל.

הרב שטיינר ציין, כי קודם לכל הרב שפירא הוא גדול בתורה, "אני חושב שרב ראשי צריך להיות קודם כל גדול בתורה. עוד לפני שר' יעקב מונה לראש ישיבת מרכז הרב היו פונים אליו רבנים ודיינים בשאלות. הוא היה איש מרכזי בענייני גדלות בתורה".

בנוסף לכך ציין הרב שטיינר, כי לרב שפירא יש הניסיון הדרוש לכהונת הרב הראשי, "הוא היה צמוד לאביו, הגאון האדיר, הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא, הוא היה יד ימינו בכל מה שנוגע לענייני הרבנות הראשית. כשאני הולך לחפש בתוך הגלריה הזו של המועמדים לרבנות הראשית אני חושב שהניסיון חשוב. זה שהוא למד מאביו את תורת הרבנות הראשית".

הרב שטיינר מציין, כי הרב שפירא איננו המועמד האפשרי היחיד, אולם הוא המתאים ביותר, ועל כן ראוי שהמועמדים האחרים ובעיקר הרב אליעזר איגרא יסירו את מועמדותם.

"הרב איגרא תלמיד חכם גדול, איש גדול מאוד בתורה", הדגיש הרב שטיינר, אך ציין כי "אנחנו צריכים להכריע את מי להעדיף, יש לר' יעקב ניסיון אדיר בהנהגה הציבורית, צריך לתמוך בו ולעזור לו להיבחר וכדאי שאנשים אחרים יוותרו".