מציאת הזוגיות והקמת בית בעם ישראל הן מהנקודות המשמעותיות ביותר ביהדות. אמרו חז"ל: "השרוי בלא אישה שרוי בלא טובה, בלא ברכה, בלא חומה, בלא תורה...".

מדוע עסקו אבותינו בשידוכים, באופן מרוכז וממוקד רק פעמיים בשנה; בט"ו באב וביום הכיפורים? מדוע לא נקבעו עוד כמה ימי שידוכים כאלו לאורך השנה?

בט"ו באב וביום הכיפורים העיניים והלב "פתוחים" יותר ולכן השידוך עשוי להצליח ולהוביל לחתונה.

הסיבה לכך נעוצה בעוצמת ההשפעה של ימים אלה עלינו, כאשר אנו מגיעים ליום הכיפורים אחרי שבקשנו סליחה ומחילה מהסובבים אותנו ומחלנו בלב שלם לפוגעים בנו. אנו מגיעים ליום הכיפורים אחרי ש"יישרנו קו" עם כל מי שלא היינו ביחסים טובים עימו משך כל השנה כולה ולכן ביום כיפור קל יותר לשדך, ביום הקדוש הזה כל המשפחות בשלום אחת עם רעותה, משקעי העבר נשכחים וביום הסליחה והכפרה של בורא עולם.

אין יום מתאים יותר לשידוכים ולאחדות המשפחות בעם ישראל מאשר יום הכיפורים בו אין משקעים וכולם בשלום עם סביבתם. על אחת כמה וכמה ביום ט"ו באב החל תמיד מספר ימים לאחר ש"עיכלנו" בפרספקטיבה רחבה את גודל החורבן והגלות שחווינו בט' באב.

בט"ו באב אנו מרימים בענווה את הראש ומחפשים לתקן ולשפר, לחזור ולבנות את עם ישראל מתוך לימוד זכות, הבנת השונה מאיתנו וקבלתו. במילים אחרות בט"ו באב אנו עסוקים באהבת חינם. לכן אין לנו יום יותר מתאים לשידוכים ובניית עם ישראל מאשר יום ט"ו באב – יום תחילת התיקון. יום בו הנפש נקייה יותר וטהורה יותר. יום בו כל חצי המלחמה והלפידים נמוגו והתפתחו ניצני האבה, עת הזמיר הגיע וקול התור נשמע.

בדורנו, דור התקומה והגאולה, התחדש המנהג לקיים מפגשי "פנויים פנויות" בכל מקום ומקום. אולם אין הדבר פועל באופן "אוטומטי" ובמידה בה כאבנו את כאבו של ט' באב והסיבות שהביאו אליו, נתחבר למהותו של יום הכיפורים הלאומי החל בט"ו באב ומובטח לנו כי גם סגולתו של היום תפעל עלינו, להקים בתים טובים ויציבים בעם ישראל. בתים מלאי סליחה ומחילה ומתוך כך, בתים מלאים אהבה ואחווה שלום ורעות.
 
בית הספר לזוגיות "בואי כלה"  יערוך השבוע ביום שלישי כנס בנושא לומדים להתחתן בפתח תקווה.