איפה המבקר? אלחייני
איפה המבקר? אלחייניפלאש 90

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחיאני, דוחה בתוקף את הביקורת שהוטחה שלשום על ידי מבקר המדינה בנוגע לאי אכיפת החוק באזור יהודה ושומרון.

"הדו"ח הזה גרם לי לאבד את האמון שיש לי במוסד המבקר", אמר אלחיאני לערוץ 7.

לדבריו, הנתונים שהוצגו על ידי המבקר הם נתונים שקריים, "הוא לא היה אף פעם בבקעת הירדן, הוא לא ישב איתנו ולא שאל שאלות. לשבת במרומי האולימפוס ולקבל נתונים מגורמים אינטרסנטיים זו לא ביקורת אמיתית. אם הוא היה מגיע לבקעת הירדן הוא היה רואה מאות אלפי מבנים בלתי חוקיים של פלשתינים.

"איפה הוא היה, למה הוא לא שאל איך ייתכן שבמשך שנים הפלשתינים עושים עבירות בנייה חמורות, למה הוא לא מציין את זה בדו"ח שלו, בעיניי מוסד המבקר איבד את חינו, זו אינה ביקורת".

ראש המועצה אלחיאני מצהיר כי מעולם לא הוגשה פנייה על ידי אנשי מבקר המדינה כדי לבדוק נתונים של ועדת התכנון של המועצה, "רק לוועדת התכנון שלנו יש את הפרטים על עבירות בנייה, אפילו למנהל האזרחי אין את הנתונים, איש לא פנה אלינו. מאיפה הוא יכול לדעת מה נמצא באזור C ומה באזור B, איך הוא יכול לבקר בלי נוכחותנו ובלי להבין לעומק את הדברים", תהה אלחיאני.

"לך תדע מי הזין אותו בנתונים. אם יש אצלנו עבירות בנייה, כמו בכל מקום בארץ הם מטופלים. זהו דו"ח פופוליסטי ומגמתי", הוסיף.

מלשכת מבקר המדינה נמסר בתגובה, כי הדו"ח החמור של מבקר המדינה בנושאים האמורים, נעשה לפי הכללים והנורמות שעל פיהן פועל משרד המבקר. "הממצאים החמורים מדברים בעד עצמם. לא בכדי מדבר מבקר המדינה על תמונה קשה ועל אוירה של 'איש הישר בעיניו יעשה'", נמסר