ירושלים
ירושליםצילום: פלאש 90
בימים אלה עומד להסגר חלון ההזדמנויות למימוש החוק אותו יזם ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) בשנת תש"ס לפיו כל הרוכש דירה בירושלים אשר לו זכאות מטעם משרד השיכון באפשרותו לקבל מענק מיוחד של כ –  95 אלף שקל.

בחוזר מטעם משרד השיכון שנשלח לבנקים, הודיע המשרד על כך שהתקופה בה ניתן לקבל את ההטבה הוארכה עד י"ח באב תשע"ג, 25 ביולי 2013.

לפני כחודשיים החליטה הממשלה לבטל בחקיקה את חוק ירושלים ולפני כחודש עבר הביטול בקריאה ראשונה בכנסת, זאת לאחר דיון סוער במסגרתו תקפו בחריפות חברי כנסת מסיעות הבית את הכוונה של הממשלה לבטל את החוק. אולם כיום החוק בתוקף.

לאחר הסערה שהייתה בכנסת החל שר השיכון, אורי אריאל, בפעילות אינטנסיבית מול משרד האוצר, במטרה למנוע את הפגיעה בחוק חשוב זה, אשר בא לעודד את התושבים לרכוש דירות בירושלים ולמנוע הגירה שלילית מהעיר.

 בשיחה שערך עם ח"כ הרב פרוש, סיפר לו השר, על השיחות שהוא מנהל בנידון ועל הכוונה להגיע להסדר עם האוצר, ואכן, לאחר המו"מ הגיע שר השיכון לפשרה עם האוצר, כי זכאים שרכשו דירה ראשונה מקבלן או מיד שנייה ואלה שהרחיבו את דירתם  בין כ"ה באייר, 5.5.13 ועד י"ח באב, 25.7.2013  (כולל) יוכלו ליהנות מהמענק.

החל מ – י"ט באב תשע"ג  ( 26 ביולי )2013, הזכאות תצומצם ורוכשי דירת יד שנייה לא יהיו זכאים עוד למענק. לגבי רוכשי דירות יד ראשונה מקבלן, יינתן מענק בתנאים מגבילים עד סוף אוקטובר, ובלבד שסכום הרכישה לא עולה על 1.8 מיליון שקל.

ממשרד עו"ד דוברוביצר, אשר עסק בחוק מיום חקיקתו ואף הגיש בג"ץ בעניין לפני כעשר שנים, נמסר כי "חוק הלוואות לדיור קובע מענק בגובה כ-95,000 שקל למי שרכשו בירושלים את דירתם הראשונה על קרקעות מדינה וכ-70,500 שקל למי שדירתם אינה נמצאת על קרקעות המדינה – לעידוד הבנייה והמגורים בבירת ישראל. המענק ניתן לזכאים חסרי דירה, כלומר למי שאין ולא הייתה בעבר רשומה דירה על שמם. כך גם, הרחבת הדירה. גובה המענק ייקבע לפי גודל השטח הנוסף שייבנה.

מימוש הזכאות, דהיינו קבלת הסכום למי שרכשו את דירתם בתקופה הקובעת, כאמור לעיל, יתאפשר עד שנה מיום חתימת החוזה. מרחיבי דירה בתקופה הקובעת יוכלו לממש את זכאותם עד 25.7.2014. כך גם נמסר ממשרד העו"ד שבשבועות האחרונים פנו עשרות זכאים לקבלת חו"ד וייעוץ, ורבים אף הגיעו לחתום על חוזה רכישה".