הרב עמאר והרב מצגר
הרב עמאר והרב מצגרצילום: פלאש 90
הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה משה עמאר והרב יונה מצגר, נפרדו בצהריים (ראשון) במעמד מרגש מעובדי הרבנות הראשית לישראל. 
 
הרב מצגר ציין שלא בכדי הפרידה מהרבנות מתקיימת ערב ט"ו באב, "ט"ו באב הוא תיקון שנאת החינם שהביאה על עם ישראל אסונות ט' באב. אותה שנאת חינם גם שולחת חיציה ברבנות הראשית לישראל, אך אנו נפרדים ממנה בהכרת הטוב ובאהבה. בזמן שהעיתונות מלעיזה, הציבור מצביע ברגליים: כשהתחלנו את הכהונה הספיקו האולמות במשרדי הרבנות הראשית להכיל את כל הנבחנים לרבנות. היום 6,000 נבחנים בשנה ממלאים את בנייני האומה מפה לפה".
 
הרב עמאר אמר כי "בתוך הכהונה התגבר משמעותית היקף העבודה ברבנות. לא רק במספר הנבחנים לרבנות, גם בפעילות אגף הכשרות והמחלקות האחרות. גם הרב מצגר וגם אנוכי זכינו בתוך הכהונה להוציא ספרים - ונוכח היקף העבודה זהו ממש נס גלוי. אנו מתפללים שנזכה וייבחרו הרבנים הראשיים הבאים, שיהיו הטובים ביותר לעם ישראל, שיצליחו, ואנו נשתף איתם פעולה בכל דבר ועניין שיעלה בו צורך בעזרת ה'".
 
מנכ"ל הרבנות הראשית, עודד וינר, אמר כי "בשבועות האחרונים אנו שומעים פעמים רבות את השאלה 'בשביל מה בעצם צריך רבנות ראשית. זאת, בזמן שלרבים מהמבקרים אין שמץ של מושג לגבי פעליה של הרבנות הראשית לישראל. אולם פעילות ועבודה יומיומית, במכלול רב ועצום של נושאים עליהם מופקדת הרבנות מכוח החוק, אינה זוכה להד לה היא ראויה - אולי בגלל שהמסר אותו מעבירים הרבנים הוא מורכב ועמוק, ולא תמיד ניתן להתמודד עם מסרים אלו במדיה".
 
בסיום האירוע הודו הרבנים הראשיים לעובדי הרבנות על עבודתם המסורה, הנמרצת והנאמנה ואיחלו להם יחס טוב עם הרבנים החדשים, ושנים ארוכות של עבודה חשובה ומספקת.