האמבולנס שנתרם
האמבולנס שנתרםדוברות מד"א

אירועי הזיכרון במלאת שנה לפיגוע בבוגרס, נערכו בסוף השבוע האחרון בבולגריה.

משלחת מד"א שיצאה לבורגאס כללה פראמדיקים שהשתתפו בטיפול בפצועים ובהשבתם ארצה, ובראש המשלחת עמד מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין.

במהלך שהותם בבורגאס, נפגשה משלחת מד"א עם נשיא הצלב האדום הבולגרי, מנכ"ל הצלב האדום הבולגרי, שגריר ישראל בבולגריה ובכירי מערכת הבריאות הבולגרית בבורגאס, שסיכמו ביניהם על הידוק והמשך שיתוף הפעולה הפורה שהתקיים במהלך כל השנה האחרונה, על הקמת מיזמים משותפים להערכות לחירום, הדרכות אוכלוסייה וסיוע הדדי בעת אסון המוני.

אירועי יום השנה לציון הפיגוע הרצחני נפתחו בהכנסת ספר תורה חגיגי בבית הכנסת של חב"ד בבורגאס לזכר חמשת נרצחי הפיגוע. את ספר התורה תרמו יעקב ומירב לולו. כוחות מד"א שנכחו בטקס ציינו במהלכו שנה לקשר הפורה עם רב קהילת חב"ד בבורגאס, קשר שנרקם בזמן שהותה של המשלחת במקום.

במהלך טקס הזיכרון שנערך בזירת הפיגוע, נחשפה אנדרטה מיוחדת לזכר חמשת הנרצחים הישראלים בפיגוע. בטקס, שהופק על ידי השגרירות בראשות שגריר ישראל בבולגריה שאול כמיסה ומשרד החוץ, השתתפו בכירים בממשל הבולגרי ובראשות העיר בורגאס, נציג המשפחות השכולות, פצועים שניצלו מהפיגוע, משלחת מד"א ועוד. נשאו דברים ראש ממשלת בולגריה, ראש קבינט הנשיא של בולגריה, ראש עיריית בורגאס, שגרירת ארה"ב בבולגריה, שגריר ישראל בבולגריה ומנכ"ל מד"א.

מאוחר יותר באותו היום, נערך בבורגאס ערב הצדעה לכוחות ההצלה הבולגרים והישראליים ובראשם מד"א על שמיהרו להגיע ולסייע לכוחות הרפואה הבולגריים, עד להשבתם של כלל פצועי הפיגוע לישראל.

במהלך האירוע, העניקו כוחות מד"א לאנשי ההצלה הבולגריים אמבולנס שהוקדש לזכרם של 5 הנרצחים הישראלים ושישמש מעתה את כוחות הרפואה הבולגריים ויקל עליהם להעניק מענה רפואי מהיר ומיידי לכל צורך המתעורר בעיר ובאזור.

בתום הטקס העניקו נשיא הצלב האדום הבולגרי ושגריר ישראל בבולגריה מגן הוקרה מיוחד למנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין. גם הפאראמדיקים של מד"א, חברי המשלחת הישראלית שנזעקו לטפל בפצועים ולהשיבם ארצה, זכו לתעודת הוקרה מידיו של שגריר ישראל בבולגריה שאול כמיסה.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, אמר "עברה שנה מאז אותו היום בו הוזנקו כוחותינו אל מעבר לים, על מנת להביא את הנפגעים הישראליים הביתה ולוודא שהם מקבלים את הטיפול הטוב ביותר האפשרי. אני מברך על מגוון שיתופי הפעולה שנולדו מאז בשיתוף כוחות הרפואה וההצלה הבולגריים, ואני מאמין שבכך סייענו לא רק להצלת חייהם של הנפגעים הישראליים בפיגוע, אלא להצלת חייהם של רבים רבים נוספים".