דריכות לקראת ההצבעה היום. ארכיון
דריכות לקראת ההצבעה היום. ארכיוןפלאש 90

היום (שני) יעלה להצבעה ראשונה במליאת הכנסת חוק השוויון בנטל כפי שגובש על ידי הוועדה בראשות שר המדע, יעקב פרי.

בסוף חודש אוגוסט הקרוב יפוג תוקפה של החלטת הממשלה שהסדירה את 'השירות האזרחי המשמר', שהווה פתרון ביניים להמשך השירות האזרחי, עם פקיעת תוקפו של 'חוק-טל'.

במכתב ששיגר מנכ"ל המנהלת, שר שלום ג'רבי, הוא מפנה את תשומת ליבו של השר פרי ומתריע בפניו שאם לא תושלם החקיקה במושב הקיץ, החל מה-1 בספטמבר לא יוכל הצבא להפנות למנהלת השירות הלאומי צעירים חרדים נוספים לשירות האזרחי, וזאת עד לסיום החקיקה בנושא, במושב החורף של הכנסת.

בלשכתו של ג'רבי מבהירים כי למרות המאמצים שנעשים במערכת הפוליטית להשלים בקריאה שנייה ושלישית את חקיקת חוק הגיוס החדש עוד במושב הנוכחי של הכנסת, בטרם יפוג תוקף ההחלטה על השירות האזרחי המשמר, קיימת עדיין אי ודאות לגבי סיום החקיקה עוד במושב הקיץ הנוכחי של הכנסת.

במכתבו לשר פרי הוסיף ג'רבי וכתב: "אני חושש כי לאחר שהגענו להישגים ניכרים במגזר החרדי, הן במודעות הקיימת וביחס לשירות במגזר החרדי והן במספרי המתנדבים, קיימת סכנה כי ייגרם נזק בלתי הפיך לשירות במגזר. עלול להיווצר מצב בו צעירים פונים למנהלת ולצה"ל בבקשה להשתבץ בשירות האזרחי, אך ניאלץ להשיב את פניהם ריקם. בתקופה רגישה זו במגזר החרדי בכל הקשור לשוויון בנטל ולגיוס לצה"ל ולשירות האזרחי, מצב כזה עלול לגרום נזק ניכר לשירות האזרחי וליחסם של החרדים לחוק החדש, כפי שנוסח ב-'ועדת פרי'.

 בתום מכתבו ביקש ג'רבי מפרי כי יפעיל את כובד משקלו בכדי לסיים את הליכי החקיקה עד לסוף מושב הקיץ הקרוב, וזאת על מנת שמנהלת השירות האזרחי תוכל להמשיך את גיוס החרדים לשירות אזרחי ולמנוע מכשול נוסף, במציאות שגם כך היא מורכבת ורבת מכשולים.