אבו מאזן
אבו מאזןרויטרס

לפני כשבוע חלקה הרשות הפלסטינית חלקה כבוד ממלכתי למחבל אחמד ג'בארה אבו-סוכר בהלוויה צבאית רשמית. אבו מאזן התייחס לחייו של אבו-סוכר והגדיר אותה כ""דרך של מאבק מלאה בנתינה יוצאת דופן ופעילות מסורה למען פלסטין ולמען החירות והכבוד של עמנו". כך מדווח ארגון מבט לתקשורת הפלשתינית.

נזכיר כי בשנת 1975, תכנן המחבל אבו-סוכר פיגוע באמצעות מקרר ממולכד. בפיגוע שהיה בכיכר ציון בירושלים נהרגו 15 ישראלים ונפצעו מעל. על המחבל אבו-סוכר נגזר מאסר עולם, והוא ריצה 28 שנים בכלא עד לשחרורו כמחווה של רצון טוב כלפי הרש"פ בשנת 2003. לאחר מכן שימש כיועץ לענייני אסירים של יו"ר הרש"פ, יאסר ערפאת, ומונה כחבר במועצה המהפכנית של פת"ח. ביום ה- 17/07/2013 הוא מת מהתקף לב. 

בהלווייתו של המחבל ייצג מזכ"ל הנשיאות, טייב אל-רחים, את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס והניח זר בשמו עבאס על הארון. בראיון שהעניק במהלך ההלוויה, אמר אל-רחים: "האיש הזה חסר לנו. הוא יישאר בראשינו ובעורקינו. זכרו ומעשיו הטובים והנפלאים למען העם הזה ולמען סוגיית העם הזה תמיד יישארו עבורנו מופת שיש לחקות".

עוד מצטטים אנשי 'מבט' את הספדו של אל-רחים שהתייחס עבאס אל "נשמתו הטהורה" ותיאר אותו כ"בר-לבב ולוחם נאמן": "במותו של הלוחם הזה, פלסטין ובני עמה איבדו בן בר-לבב ולוחם נאמן ומסור בכל לבו להגנה על זכויותיו של עמנו. הוא הקדיש את רוב חייו למען עצמאותו של העם הזה, ושילם בשנים רבות מחייו, [שאותן הוא כילה] בבתי הכלא של הכיבוש, כדי ששחר החירות יפציע על אדמת פלסטין הטהורה".

חבר הוועד המרכזי של פת"ח, ג'יבריל רג'וב, שיבח את אבו-סוכר כ"לוחם פטריוט קשוח" ובתור "האב הרחום של דורות אחרי דורות של מאבק." במברק תנחומים נשבע רג'וב לדבוק "בעקרונות ובמטרות" של המחבל אבו-סוכר ולהמשיך בדרכו: "אנו מדגישים... את דבקותנו בעקרונות ובמטרות שהוא הקדיש את חייו הארוכים כדי להגן עליהם. אנו מתחייבים... להמשיך בדרך המאבק שלו".

גם זכר הפיגוע שתכנן אבו-סוכר, פיגוע בו נהרגו 15 אנשים, לא נשכח בהלוויה. על האירוע אמר חבר הוועד המרכזי של פת"ח, עבאס זכי: "הוא [אבו-סוכר] התחיל בפעולה איכותית ונפלאה באמצעות מקרר, אשר הדירה שינה מעיני האויבים".

דובר פת"ח, אחמד עסאף, אמר בחדשות הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ: "אבו-סוכר הוא דוגמא ללוחם האמיץ הפטריוט הנאמן והמכובד, אשר הקדיש את חייו למען סוגיית עמו ואומתו".

תנועת הנוער של פת"ח, "שבּיבּה," הזכירה את אבו-סוכר בתור "גיבור פעולת המקרר ההרואית" ו"המצפון החי של העם הפלסטיני," והתאבלה על מותו כאבדה עבור "בני-החורין בעולם והאנושות כולה".

ב'מבט' מציינים את רשימת חלק מהבכירים של הרש"פ ופת"ח שנכחו בלוויה, ביניהם: מזכ"ל הנשיאות טייב עבד אל-רחים, כנציגו של יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, השר לענייני אסירים, עיסא קראקע, תת-השר לענייני אסירים, זיאד אבו עין (נשא דברים בלוויה), מושלת מחוז רמאללה ואל-בירה, לילא ר'נאם (נשאה דברים בלוויה), חברי הוועד המרכזי של פת"ח: מחמוד אל-עאלול (נשא דברים בלוויה), עזאם אל-אחמד, עבאס זכי, תופיק אל-טיראוי, חבר הלשכה המדינית של החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, קייס עבד אל-כרים (אבו לילא).