בנימין נתניהו
בנימין נתניהוחזקי עזרא

טקס סיום קורס מחזור מ' של המכללה לביטחון לאומי (מב"ל) התקיים הערב (רביעי) בהר הצופים בירושלים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ומפקד המכללות, אלוף יוסי בידץ.

הטקס התקיים בסימן ציון 50 שנה למכללה לביטחון לאומי. את הקורס סיימו בהצלחה 42 חניכים וחניכות מצה"ל ומגופים נוספים לרבות שירות בתי הסוהר, משטרת ישראל, משרד החוץ, משרד ראש הממשלה ומשרד מבקר המדינה.

כמו כן, מסיימים את הקורס גם שבעה חניכים מצבאות זרים.

במהלך הקורס, שארך כ-11 חודשים, קיבלו החניכים אשר שירתו בתפקידי מפתח בצה"ל ובשירות הציבורי, ידע וכלים בנושא ביטחון, מדיניות חוץ, כלכלה וחברה. כמו כן, שולבו בקורס סיורי היכרות עם נושאים אלו ברחבי הארץ והעולם.

בין מסיימי הקורס ישנם 23 חניכים מצה"ל, 7 חניכים מצבאות זרים, 3 חניכים ממשטרת ישראל, 2 חניכים ממשרד החוץ, 2 חניכים ממשרד ראש הממשלה וחניכים מהשירות הציבורי. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בנאומו למשא ומתן המדיני. "שלום עושים רק עם חזקים. במזרח התיכון ובעולם האכזר בו אנו חיים, כדי לשרוד אתה חייב להיות חזק. זה היה נכון בזמנו של הרצל וזה נכון שבעתיים בזמננו. אנחנו לא נשחרר ולא נפקיד את הביטחון הלאומי שלנו בידיים אחרות. ישראל תמיד תגן על עצמה בכוחות עצמה נגד כל איום - קרוב ורחוק. שימור היכולת הזאת, הכנתה, שיופה, שכלולה והפעלתה בהתאם הצורך - זהו הביטחון הלאומי שלנו. אני בטוח שכל אחד ואחת מכם תתרמו לו בדרככם"