מאמצי החייאה בצעירים
מאמצי החייאה בצעיריםדוברות מד"א
אסון בעמק החולה. שלושה צעירים נפגעו הבוקר (יום ה') באורח קשה מהתחשמלות בבריכת דגים סמוך לקיבוץ איילת השחר שבגליל העליון.

צוות מד"א נאלץ בתום פעולות החייאה לקבוע את מותם של השלושה.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי שלושת הצעירים הגיעו לבריכה כדי להוציא דגי נוי. אחד העובדים שנכנס ככל הנראה התחשמל ממכונת חימצון. העובד השני שהבחין בהתחשמלות של העובד הראשון נכנס לסייע לו והתחשמל. עובד שלישי שהבחין בשניים נכנס לסייע והתחשמל אף הוא.

עובדים ששהו בחוץ באותה עת הבחינו במתרחש והפסיקו את המתח החשמלי המזין את מכונת החמצון. הם הוציאו את שלושת הנפגעים אל מחוץ לבריכה ולאחר נסיונות החיאה נקבע מותם. ההרוגים הם תושבי אחד הקיבוצים במשור החוף, שני מקיבוץ בצפון ושלישי ממושב באיזור הגלבוע. המשטרה בשתוף משרד העבודה חוקרים חוקרת חשד לרשלנות.

פאראמדיקים של מד"א שהגיעו ראשונים למקום, איגור קרסני, עודד שבת ודוד פחימה, מספרים "כשהגענו למקום מצאנו סמוך לכניסה לקיבוץ יסוד המעלה את שלושת הצעירים כשהם שוכבים מחוסרי הכרה ללא נשימה וללא דופק. הענקנו להם טיפול רפואי כשכלל טיפול עפ"י פרוטוקולים רפואיים של טביעה והתחשמלות הכולל מתן תרופות ושוקים חשמליים. לאחר מאמצי ההחייאה שנמשכו כשעה נאלצנו לקבוע את מותם".

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין אמר "מקרה ההתחשמלות שאירעה הבוקר הוא אירוע מצער ביותר. במד"א הוזנקו כוחות להגיש סיוע לצעירים שהתחשמלו אולם לצערי לאחר מאמצי החייאה ממושכים נאלצו הצוותים לקבוע את מותם של השלושה. אני קורא לציבור לנהוג ביתר תשומת לב, הן בקרבת מקורות מים והן בקרבת סכנות התחשמלות. אני מזכיר לציבור כי במידה ואדם בקרבתכם מתחשמל אין לגעת בו באופן ישיר לפני ניתוק המקור החשמלי".