הרב אלי בן דהן
הרב אלי בן דהןצילום: פלאש 90

סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן (הבית היהודי), לא מסתיר הבוקר את אכזבתו מתוצאות הבחירות לרבנות הראשית, אך טוען כי הסיבה לתוצאה היא כוחו הרב של הרב עובדיה יוסף.

בראיון לגלי צה"ל אמר בן דהן, כי "מצד אחד אני מסתכל על זה בצורה יפה, ברוכה, שהציבור נשמע לגדולי התורה, אולם מנגד הציבור מוותר על רבנות ציונית דתית שמחוברת למדינה".

הרב בן דהן התייחס למועמדותם של הרב יעקב שפירא והרב רצון ערוסי (שהסיר את מועמדותו ברגע האחרון), וטען כי "לו היינו מצליחים לרוץ בראש אחד הן באשכנזים והן בספרדים מצבנו היה טוב יותר".

הרב בן דהן הסביר, כי אין היום סמכות שיכולה לכפות אחדות על הרבנים ועל הציבור, "אם היה הרב שפירא או הרב אליהו אומרים לרב מסוים תוריד את מועמדותך אתה מזיק הוא היה עושה את זה, היום אין דבר כזה".

את ההחלטה שלא לתמוך ב"חוק שטרן" הסביר בן דהן ברצון שלא לפגוע בלגיטימציה של הבחירה, "ההצעה של שטרן משנה את כללי המשחק לחלוטין היא היתה יוצרת מצב שבו הרבנים שנבחרו על פי ההצעה לא היו מקבלים לגיטימציה, וזה לא רצינו, זו הטיה כל כך ברורה שהיא לא הוגנת".

בסיכום אמר הרב בן דהן, כי "אני קראתי לשני הרבנים הראשיים לשתף איתי פעולה, אני מתכנן כמה מהפיכות בשירותי הדת, אני מאוד מקווה שלא יהיו עימותים והרבנים יבינו שהם רבנים של כלל ישראל".