הרב רצון ערוסי
הרב רצון ערוסינצח ישראל
רבה של קרית אונו, הרב ד"ר רצון ערוסי, שפרש מהמירוץ על הרבנות הראשית, שיגר מכתב למקורביו והתייחס למסע ההשמצות שליווה את הדרך לרבנות הראשית.

בפתח דבריו הסביר כי ההחלטה לפרוש מהמועמדות על תפקיד הראשון לציון, לא היתה קלה ופשוטה. "החלטתי לפרישה מן ההתמודדות נתקבלה בלב כבד, כי לנגד עיניי היתה תמיכתכם הכנה בי ובדרכי, ובתקוות שתליתם בי", כתב.

"אתם הנפלאים, שרציתם רבנות נקיה מרבב, רבנות של כל העם, רבנות שמתייחסת לבעיות המציקות לעם, ואני מודה לכם על תמיכתכם ומתנצל בפניכם, כי לצערי הרב, נוכחתי לדעת שהבחירות לרבנות כרוכות מאוד מאוד בפוליטיקה ובגורמים אינטרסנטיים".

הרב ערוסי מאשים את כלי התקשורת שמנעו ממנו להתראיין. "התקשורת העלימה אותי מן המסך, פסקה את דברה, שלמרות שאני ראוי, אין לי סיכוי, וכך הדברים חלחלו ללב בוחרים", טען.

הוא הבהיר כי רצונו לשמש כרב הראשי הספרדי, לא נבעה מהרצון לשדרג את מעמדו. "משנוכחתי לדעת שאין לי התמיכה של הכרעה, החלטתי לפרוש", הסביר.

"והנני מתפלל לה' שיסייענו שנזכה במהלך הזמן לרבנות נקיה ומנותקת מפוליטיקה ומאינטרסים, ולרבנות שתשמור על אחדות העם ועל ייחודו", סיים הרב ערוסי את מכתבו.