בנט: שחרור מחבלים - אות קלון

בני משפחות שכולות ופעילים תומכים מפגינים הבוקר (ראשון) מול משרד ראש הממשלה בדרישה משרי הממשלה להתנגד להצעת ההחלטה שתאפשר שחרור מחבלים רוצחים.

בני המשפחות ויתר המפגינים מוחים על הכוונה לשחרר מחבלים כלואים מתקופת טרום הסכמי אוסלו, וטוענים כי ההחלטה רק תחזק את הטרור.

ראש הממשלה נתניהו פתח את ישיבת הממשלה באיחור, ככל הנראה במטרה לנסות ולגבש רוב מקרב שרי הממשלה להחלטה על שחרור המחבלים.

ראש הממשלה מנסה להשפיע על שרי הליכוד המתלבטים להצביע בעד עמדתו ולאשר הקמת צוות שרים אשר יוסמך לאשר בהמשך שחרור מחבלים על פי התקדמות המשא ומתן.

שר הכלכלה נפתלי בנט הגיע להפגנה, לאחר שאתמול הודיע בנט כי כל שרי הבית היהודי יתנגדו למהלך, שיחדש את התהליך המדיני עם הפלסטינים.
 
מיקה בומברג גיסתו של החייל אברהם בומברג שנרצח בשנות ה-80 קיימה עם השר בנט שיחה אישית ואמרה, כי  "אנחנו נלחמים כל פעם מחדש ונמאס לנו".
 
השר בנט אמר כי "שחרור רוצחים הוא אות קלון למדינה. אצביע נגד ההחלטה - וכך גם חבריי למפלגה". לאחר הפגישה אמרה מיקה בשיחה עם ערוץ 7 כי הייתה מצפה שראש הממשלה והשרים ייפגשו עם המשפחות השכולות. 
 
המפגינים קוראים: לא לשחרר רוצחים
 
ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) קרא הבוקר בהפגנה למפלגתו לשקול פרישה מהקואליציה.

שטבון, חבר ועדת חוץ וביטחון, הדגיש כי "בממשלה ישראלית שתשחרר מחבלים עם דם על הידיים, אין מקום למפלגת הבית היהודי". לטענתו, "זו הפניית עורף למשפחות השכולות, זו כניעה לטרור", והוסיף כי "ממשלה שמתנשלת מערכיה כל כל מהר ורק בעבור כניסה למו"מ, זו ממשלה שלא תחשוב פעמיים לפני עקירת יישובים".

על השר בנט אמר שטבון: "אני מחזק את ידי השר בנט על התנגדותו להחלטה האווילית, אך קורא למפלגה לשקול לפרוש מהממשלה. שחרור מחבלים צריך להיות קו אדום מבחינתנו.  זהו מצעד איוולת שמוכרחים לעצור, לפני שיהיה מאוחר".

ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) נשאה גם היא נאום בהפגנה, ותקפה את נתניהו על דבריו מאמש, "ראש הממשלה לא נבחר כדי לקבל החלטות קשות הוא נבחר כדי לקבל החלטות נכונות".

"המדינה שכחה למה אנחנו כאן ואיך נשאר כאן. זה התחיל מכניעה לטרור בעסקת שליט וממשיך בכניעה לאמריקאים ובשביל מה??", תהתה שקד, "כשאנחנו מבקשים מהאמריקאים לשחרר את פולארד שלא רצח, כבר שנים, אמריקה אומרת לא. כי אמריקה היא מדינה חזקה שיודעת לעמוד על כבודה ועל האינטרסים שלה. אבל אמריקה דורשת מאיתנו לשחרר רוצחים שרצחו ילדים וחיילים וזקנים ואמהות , ואנחנו טיפשים, נכנעים לטרור ונכנעים לאבו מאזן".

"אני מקווה ששרי הממשלה יצביעו נכד ההחלטה. אני קוראת להם מכאן להצביע נגד ההחלטה השפלה הזו", הוסיפה שקד.

לקראת ההחלטה הגורלית בממשלה פנו ראשי השדולה לשחרור יונתן פולרד בכנסת, ח"כ נחמן שי (עבודה) וח"כ איילת שקד (הבית היהודי) לנשיא ארה"ב לשחרר את יונתן פולרד לקראת פתיחת המו"מ בין ישראל ובין הרשות הפלשתינית.

חברי הכנסת אומרים, כי "זוהי הזדמנות היסטורית שבה ישראל נדרשת לשחרר אסירים עם דם על הידיים. ברגע זה ראוי כי תאזין לתביעה ציבורית רחבה המגיעה מכל שדרות הציבור ומן המנהיגות הנבחרת בישראל המבקשת 'תנו ליונתן ללכת'. החלטה זו תפתח מסילות לליבו של הציבור הישראלי ותשרה אווירה של רצון טוב על משא ומתן היסטורי".