נוטעים עם ח"כ סטרוק
נוטעים עם ח"כ סטרוקצילום: ועד מתיישבי שומרון

לפני כשנה החל צביקי סטרוק, בנה של ח"כ אורית סטרוק, לרצות שנתיים וחצי בבית הכלא. בית המשפט הרשיע את סטרוק באלימות, לכאורה, כלפי נער ערבי לאחר שזה התלונן כנגדו. מאז נותרה רעייתו לבדה עם הילדים.

בשבוע שעבר התגייסו חבריו של צביקי, אימו ח"כ אורית סטרוק, חיים פוגל, אביו של אודי פוגל הי"ד שנרצח עם בני משפחתו בידי מחבלים באיתמר ופעילים מרכזיים בהתיישבות להמשיך את פעילות הכרם של החבר שנכלא ונטעו כ-15 דונם נוספים.

החברים ציינו כי אמנם מדובר בעסק פרטי אך מכיוון שצביקי נכלא בגין עלילה של ערבים הם מתגייסים לעזרתו. בוועד מתיישבי השומרון מציינים כי מכירת היין, נטיעת דונמים נוספים בכרם וההתרמה שמתכננים החברים קראת ראש השנה הם חלק מהתמיכה שמעניקה הקהילה לרעייתו וילדיו בתקופה הארוכה שהוא נאלץ להעדר מהבית.

בוועד מתיישבי השומרון מציינים כי בימים אלו, בהם הממשלה מחליטה לשחרר לחופשי מחבלים עם דם על הידיים, ראוי שהמדינה תעניק חנינה לצביקי. "יתרה מכך", מדגיש בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, "המדינה החליטה, כך על פי הפרסומים, שישוחררו גם ערבים אזרחי ישראל שרצחו יהודים על רקע לאומני ולכן אין סיבה שלא לשחרר את צביקי ואסירים יהודים נוספים שנכלאו בגין פגיעה, לכאורה, בערבים".

"צביקי נמצא בבית האסורים בעקבות עלילת דם של ערביי האזור שגם חיבלו בכרמו וניסו לפגוע בהתיישבות", אמרו השבוע בוועד מתיישבי השומרון וציינו כי תמיכה בצביקי הינה חיזוק ההתיישבות והבהרה לכל המנסים להחליש את היישובים כי אנחנו כאן כדי להישאר.  "זה הזמן שלנו, תומכי ההתיישבות בשומרון ובבנימין, להתגייס לנושא".

מוקדם יותר השנה, לפני חג הפסח החליטו בוועד מתיישבי השומרון לעזור לרעייתו של צביקי למכור את בקבוקי היין – פרי התוצרת החקלאית של בעלה. מדובר במאות בקבוקים של יין איכותי מענבי אזור שילה הידועים בטעמם. למרות האיכות של היין רעייתו של צביקי לא יכולה לשווק אותו לבדה בערב חג הפסח, בעיקר נוכח העובדה שאת כל מטלות הבית, הפרנסה וגידול הילדים היא מבצעת בימים אלו ללא עזרת בעלה. הוועד וחבריו של צביקי הצליחו למכור אז את כל מלאי היין בתוך כשבועיים.