לא לקמפיין פרובוקטיבי. אגד
לא לקמפיין פרובוקטיבי. אגדפלאש 90

חברי מזכירות אגד ומנהלי האגפים בקואופרטיב אישרו פה אחד שלב נוסף בתכנית ההתייעלות בארגון.

יו"ר מזכירות אגד, נועם בן-אור, אמר בישיבה כי מדובר בצעד יזום שננקט על רקע הירידה המתמשכת בהיקף פעילות אגד בעשור האחרון, כתוצאה מהסכם הרפורמה בתחבורה הציבורית, הסכם שהביא, עד עתה, לקיטון של כ- 27% בפעילות.

בנוסף, מביאה התכנית לידי ביטוי את הצורך להתאים את מבנה הפעילות הקיים של אגד אל מול המגמות בתחבורה הציבורית בראייה ארוכת טווח.

מדובר בתכנית התייעלות שנייה מאז ראשית השנה, לאחר שהתכנית הראשונה שאושרה בחודש ינואר השיגה קיצוץ של 9 מיליון ₪. בתכנית הנוכחית מבקשת מזכירות אגד להשיג קיצוץ שנתי נוסף של כ- 60 מיליון ₪ (ויחד עם הקיצוץ הקודם – 69 מיליון ₪) מתוך יעד חיסכון של כ- 200 מיליון ₪ בהוצאות, שנדרש אגד לקצץ מתקציבו.

התכנית הנוכחית תלווה בצעדים נוספים שנבחנים כיום ואשר יובאו בעתיד הקרוב לאישור המזכירות, במטרה להבטיח את היעד.

התכנית שאושרה אמש כוללת קיטון של 172 עובדים במטה ובמנהלה וכן הפחתה של כ- 30 רכבי מנהלים. בנוסף, נכלל בה ריסון של תשומות עבודה שאינן בנהגות בשיעור ניכר, העברת פעילויות אחרות למיקור חוץ, איחוד סניפי חוף הכרמל וריכוז הפעילות המשקית בנגב במתחם החדש בבאר-שבע.

אין בתכנית פגיעה בשכר הנהג האוחז בהגה ובתנאיו, למעט הפחתה של תקציב לעידוד שעות נוספות, וזאת על רקע קליטת נהגים נוספים באופן שיאפשר להתאים את סידורי העבודה לתקנות בנושא שעות עבודה ומנוחה לנהג רכב ציבורי. טרם אישורה הוצגה התכנית ליו"ר ועד העובדים הארצי של אגד, חיים תמם, ויישומה ייעשה בשיתוף פעולה עם הוועד.