משפחות האסירים: שחררו את יקירינו

משפחותיהם של אסירים יהודים אשר נאסרו בשל עבירות על רקע לאומני, הכריזו היום (שלישי) במסיבת עיתונאים על פתיחתו של מאבק ציבורי במטרה לקדם את שחרור יקיריהם.

בין המשפחות שנשאו את הקריאה היו בני משפחותיהם של עמי פופר, שחר בוטביקה, עופר גמליאל, גור המל, שלמה דביר-זליגר ועוד.

משפחות האסירים קראו לממשלת-ישראל להפסיק את האפליה כנגד אסירים יהודים ולקיים מדיניות של הדדיות ושוויון בין יחסם לאסירים יהודים לבין מחבלים פלסטינאיים.

יהודה זליגר, אביו של שלמה דביר-זליגר, שנידון ל-15 שנות מאסר, "היקירים שלנו לא פעלו מתאוות טרור, אלא מחיבור ואהבה לעם ישראל. בזמן שהילד שלי ינמק בכלא- אנחנו נראה את המחבלים צוחקים עלינו בפנים ומשתחררים". 

אלינור בוטביקה, אשתו של שחר בוטביקה, אשר נכלא ל-8 שנים הוסיפה בדמעות: "בעלי נקלע לסיטואציה לא פשוטה, הוא הלך להגן על אזרחי מדינת ישראל ולשמור על תושביה. הוא ראה במו עיניו את אחיו לנשק נהרגים בקרבות. המדינה לא צריכה להפקיר חייל שטעה והביע חרטה. אני בסך-הכל רוצה את בעלי בבית. יש לנו ילדה היום והיא צריכה לגדול ביחד עם אביה. אני פונה אליך ראש-הממשלה- אנא ממך- שחרר אותו".

צבי פופר, אחיו של עמי פופר, טען כי "חייבת להיות התעוררות בעם, לא ייתכן שבמשך שנים הממשלות משחררות אלפי אסירים ולא מתייחסות לבעיית האסירים היהודים. כידוע, האסירים היהודים אשר משתחררים לא חוזרים לעסוק בטרור,  וזאת לעומת למעלה מ-60 אחוזים מהמחבלים הפלסטינאיים, אשר יחזרו לעסוק בטרור ולפגוע באזרחי ישראל".

יו"ר עמותת "חננו" שמואל (זנגי) מידד סיכם ואמר "אנו באים בדרישה צודקת. חווינו כל כך הרבה שחרורים של פלסטינאים אשר פגעו בכל כך הרבה משפחות בישראל. אנחנו בסך הכל דורשים את שחרורה של קבוצה קטנה של ישראלים שפעלו בתגובה לטרור שהתפשט ברחובות. "חננו" מייצגת ומטפלת באסירים היהודים ובני משפחותיהם, ואנו קוראים לממשלת ישראל לעשות את המעשה הנכון ולשחררם".

לפני כשנתיים, אלינור בוטביקה, רעייתו של שחר, השוטר המרצה מאסר על הריגת פלסטיני, התפרצה אל עבר ראש הממשלה במהלך ראיון בכנסת ודרשה ממנו נמרצות לשחרר את בעלה. בעמותת חננו מספרים כי ראש הממשלה הבטיח לקיים פגישה עם בני המשפחה, אז פגישה כזו לא התקיימה.

רעיית השוטר הכלוא התפרצה לעבר נתניהו