אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

40 מעובדי הכנסת, עובדי חטיבת התפעול ומשמר הכנסת, בחרו להתחיל את פגרת מושב הכנסת שתחל מחר ביום התנדבות על חשבונם, במהלכו ישפצו את "חוות בקעה", מרכז יום לנוער בסיכון.

השיפוץ יתקיים ביום ראשון הקרוב במועדון שנבחר בשיתוף עם החטיבה לקידום נוער בעירית ירושלים. יחד עם עובדי הכנסת ישתתפו גם בני נוער מהחווה בשיפוץ. כל החומרים וכלי העבודה הנדרשים וכן האוכל למהלך יום העבודה יובאו על ידי העובדים המתנדבים.

עובדי הכנסת המתנדבים חולקו לצוותים – צוות עבודות חשמל שיתקין במקום תאורת חוץ לאורך הגדר, יתקין ויחליף גופי תאורה בחזית הבניין, בפרגולות, בחדרים ובשטח הפתוח בחווה, יבדוק את המצלמות בחזית הבניין ואת חיבורן למחשב ויבדוק את כל הכלים החשמליים בחווה על מנת לוודא את תקינותם ובטיחותם.

צוות עבודות תחזוקה יצבע את שולחן הבר המוזנח שבחצר, יתקן את גג הפרגולה ויצבע אותה, יתקין דלת חסרה בשירותים, יתקן את הקרמיקה השבורה בשירותים, יתלה מדפים, תמונות ווילונות, יסדר שביל מעבר נוח לשירותים הממוקמים מחוץ למבנה, יתקין חלון בשירותים ויצבע את כל החדרים.

צוות עבודות גינון יקים תשתית צנרת לצמחים ולעציצים, ישתול צמחים, יניח דשא סינטטי ויתכנן פינת ישיבה. צוות עבודות כלליות יפנה ציוד, עצים ופסולת מהמתחם, יסדר, ינקה ויעצב את החדרים.

מדוברות הכנסת נמסר כי "העובדים אוספים בימים אלה ציוד ביתי כגון וילונות, מפות ותמונות, שיסייעו להפוך את האתר, המשתרע על שטח של שני דונם וכולל שתי כיתות לימוד, מועדון וחממה, לפינת חמד מושכת, שתנעים את זמנם של בני הנוער הפועלים בה".

"מטרת יום ההתנדבות היא קודם כל תרומה לקהילה", אומר מנכ"ל הכנסת רונן פלוט "כעובדי ציבור החיים יום יום סוגיות ציבוריות, העובדים ערים לצרכי הציבור וחשים צורך לתרום תרומה אישית. אני גאה מאד באווירה ההתנדבותית שמצאתי בקרב העובדים, המעידה על תודעת שירות גבוהה, ומעורבות אזרחית פעילה. בנוסף, יום התנדבות כזה תורם רבות לגיבוש העובדים ולהכרות של פנים שלא הכרנו אצל העובדים בעבודתם היומיומית בכנסת. התנדבות עשרות עובדים והקדשת יום מחופשתם השנתית לפרויקט, בהחלט אינה מובנת מאליה".