ריבלין.
ריבלין.פלאש 90

חבר הכנסת ראובן ריבלין הודיע לחברי הקואליציה כי בכוונתו להתנגד ליוזמה להעלאת אחוז החסימה. בדבריו אף רמז להשוואה בין היוזמה לניסיונות הפוליטיים לחסל בעבר את תנועת החירות.

את דבריו אמר ריבלין לאחר פניות מצד גורמים בכירים בקואליציה שביקשו ממנו לתמוך ביוזמה שתעלה היום להצבעה במליאה.

ריבלין טען כי "כבן לתנועת החירות ששנים ארוכות ניסו לחסלה באמצעים לא דמוקרטיים, אני סבור שאסור לתנועת הליכוד לתת יד לפגיעה בקבוצות אחרות בחברה הישראלית. גם בן-גוריון, מגדולי המנהיגים שקמו למדינת ישראל, לא היה אמנם דמוקרט גדול אך הבין שאפילו במציאות של חצי מיליון יהודים בארץ ישראל, יש לקבוע אחוז חסימה נמוך כדי לאפשר לקבוצות שונות להשמיע את קולם ולהיות מיוצגות בכנסת".

ריבלין הוסיף: "גם אם יש מקום להעלות את אחוז החסימה, אין לעשות זאת באופן שימנע מאידיאולוגיות שונות להיכנס לכנסת. אין מקום ליוזמה שתכפה על חרדים להתאחד עם חרד"לים או על קומוניסטים להתאחד עם מוסלמים, רק לשם ייצוג בכנסת. בחברה כמו שלנו משמש אחוז החסימה הנמוך כמנגנון ויסות. אם המחלוקות והקונפליקטים בין הקבוצות בחברה לא ילובנו בכנסת, הם יגיעו לרחוב. אחוז החסימה הנמוך הוא המנגנון שמקנה כיום לגיטימציה והכרה לקבוצות מיעוט שונות. אם לא ניתן להר הגעש הישראלי להתפרץ בצורה מבוקרת בכנסת, בחדרי הוועדות ובאולם המליאה, הר הגעש הזה יתפוצץ ברחובות ובכיכרות".