רבה של אור יהודה, הרב ציון כהן הודיע היום (רביעי) כי החליט להוריד את רמת הכשרות של משחטת 'טל הל יסכה' מרמת כשרות מהדרין לרמת כשרות רגילה.

במכתבו כתב הרב כהן כי "לצערי הרב הנני נאלץ להוריד את כשרות ה'מהדרין' שבעסקיכם ומהיום רמת הכשרות תעמוד על כשרות רגילה בלבד וזאת לאור אי עמידה בנהלי הכשרות ל'מהדרין', לרבות פיטורי עובדי כשרות חיוניים".

לפני כחודשיים החליט רבה של חדרה, הרב יחיאל ורנר על צעד דומה והודיע לראש אגף הכשרות ברבנות הראשית לישראל, הרב יעקב סבג, כי החליט על הורדת רמת הכשרות במשחטת הוד חפר ממהדרין לרמת כשרות רגילה.

בראיון לערוץ 7 הסביר הרב ורנר את החלטתו, "הנהלת 'הוד חפר' רוצה שניקח עופות שנשחטו בהשגחה אחרת ונפסלו מכשרות מהדרין, ונכשיר אותם יחד עם העופות שלנו". הרב ורנר הסביר את הבעיה בכך שעל פי ההלכה 'מליח כרותח'  ולכן העופות של 'הוד חפר' מקבלים טעם מהעופות של המשחטה השניה ולכן כל העופות הופכים להיות לא מהדרין.

הרב דוד ורנר סיפר כי הוא אמר למשחטת 'הוד חפר' שעליהם לבחור בין שתי האפשרויות, "או שימלחו את העופות לחוד במשחטה של הבד"צ וימכרו את זה תחת הכשר שלהם, או שכל השיווק של 'הוד חפר' יהיה לא מהדרין. אינני רואה שום סיבה מדוע אני צריך לתת הכשר על דבר שהמשגיח של המשחטה השנייה לא מוכן ששמו יופיע על הבשר".